Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je een ruziezoeker met 4 woorden onschadelijk maakt

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Uitsmijters in discotheken hebben een trucje om agressieve gasten het pand uit te werken waar geen geweld of spierballen voor nodig zijn.

Alles wat ze hoeven te doen om een doorgesnoven testosteronhooligan mee te kunnen nemen naar de uitgang en hem naar buiten te werken is… een vraag stellen.

Door die ene simpele vraag wordt de ruziezoeker onderbroken in zijn gedachtenstroom. Hij is even niet meer beledigd of gekrenkt in zijn trots en kijkt de kalme uitsmijter die zojuist de vraag heeft gesteld verbouwereerd aan.

De vraag waarmee het op hol geslagen brein van de discotheekbezoeker kortstondig tot stilstand wordt gebracht is:

Wat is je geboortedatum?

Als je dat aan iemand vraagt, geeft hij bijna automatisch antwoord. En hij moet daarvoor eerst een nanoseconde nadenken. Om een stukje informatie op te halen in een gedeelte van het brein dat op dat moment totaal niet actief was: het geheugen.

Het emotionele brein is daardoor kortstondig gebypasst en zodra de geboortedatum over de lippen komt van de probleembezoeker, slaat de uitsmijter een arm om hem heen en begeleidt hem naar de deur.

Het doorbreken van de gedachtenstroom is ook een beproefde techniek om toe te passen in de inbox.

Als je de aandacht van je klanten wilt, dan doe je in je mailing iets waardoor je een “Huh?”-reactie krijgt.

En vervolgens fiets jij de boodschap met boter en suiker bij ze naar binnen.

Amerikaanse politici zijn hier meester in. Presidentskandidaten mailen in verkiezingstijd zo extreem vaak – ik kreeg destijds soms 10 mails per dag van Trump en Biden – dat ze riskeren om een negatieve gedachtenstroom in het hoofd van de ontvangers te triggeren.

Daarom doen ze iets dat lijkt op het vragen van de geboortedatum door een uitsmijter.
Hoe ze dit precies doen, en nog tientallen andere lessen die je kunt leren van de meesters van de e-mailmarketing heb ik beschreven in een masterclass over presidentiële e-mailmarketing.

Daarin laat ik de formules zien die ik de afgelopen 9 jaar heb gedestilleerd uit de tienduizenden mails die ik heb ontvangen van Obama, Bernie Sanders, Trump en Biden.

Voor iedereen die zich niet laat verblinden door vooroordelen over de Amerikaanse politiek en de stijl van sommige politici, is het leerzaam om te profiteren van hun meesterschap.

De nieuwe masterclass versturen we aanstaande maandag om 17 uur naar de Members van Het Lab. Wil je een van de gelukkige ontvangers zijn, start dan voor die tijd je membership.

Dat doe je op deze pagina:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Sjaloom,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail