Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hij voelde zich op zijn harige tenen getrapt, en toen…

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De trainer van de voetbalclub Carpignano die speelt op het 7e niveau in Italië, werd dit weekend met rood weggestuurd door een scheidsrechter.

Waarop de beste man zich zo op zijn harige tenen getrapt voelde, dat hij uithaalde en de scheids met volle vuist op zijn volgens hem superarrogante muil sloeg.

De beelden daarvan werden door een vloekende toeschouwer op haar mobiel opgenomen.

Wedstrijd stilgelegd, trainer ontslagen, enzovoort enzovoort.

De Nederlandse club Ajax die speelt op het 1e niveau in Europa, tikte gisteravond de kampioen van Turkije helemaal gek.

De beelden daarvan werden op televisie uitgezonden over de hele wereld.

Het verschil tussen het geknok op de amateurvelden en het ballet op de Champions League-velden is te vergelijken met het verschil tussen de e-mailmarketing van Nederlandse politieke partijen en de e-mailmarketing van Amerikaanse politieke partijen.

Ik weet niet of je weleens de moeite hebt gedaan om je aan te melden voor de nieuwsbrief van de Nederlandse partijen – niet alleen die waar je op stemt maar ook alle andere – maar je zou daardoor waardevolle marketinglessen hebben geleerd.

Alleen al door het aanmeldproces te bestuderen krijg je een aantal inzichten.

En het gaat echt kwartjes regenen als je de e-mailmarketing bestudeert van Obama, Bernie Sanders, Trump en Biden en hem dan vergelijkt met die van Klaver, Kaag, Hoekstra en Baudet.

Sinds 9 jaar sta ik op de mailinglijsten van de Amerikaanse presidentskandidaten – de rode en de blauwe – en bestudeer ik hun e-mails.

Wat de Amerikanen doen, is presidentiële e-mailmarketing. Wat de Nederlanders doen, is op onchristelijke tijden plotseling op je raam beuken en een voddig briefje door je brievenbus frommelen.

De lessen die je kunt leren van presidentiële e-mailmarketing, heb ik na 9 jaar eindelijk eens opgeschreven. Dat is een masterclass geworden, die we maandag opsturen naar de Members van Het Lab.

In de masterclass zie je hoe je e-mailmarketing op Champions League-niveau doet.

Wat ik je onder andere laat zien is hoe je mensen van betere kwaliteit op je mailinglijst krijgt.

En hoe het sturen van e-mailnieuwsbrieven een stuk makkelijker wordt.

Natuurlijk heb ik ook de blunders van de Nederlandse partijen meegenomen, want er moet ook iets te lachen zijn.

Alleen wie uiterlijk maandag om 17 uur Member is van Het Lab, krijgt deze masterclass toegestuurd. Treed je later toe tot Het Lab dan krijg je hem niet, want je krijgt geen toegang tot afleveringen van voor jouw startdatum.

De link om je aan te melden is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail