Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dit is de Champions League van de e-mailmarketing

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

E-mailmarketing serieus bestuderen betekent goed om je heen luisteren.

Een manier om dat te doen is door jezelf in te schrijven voor de e-mailnieuwsbrief van alle Nederlandse politieke partijen.

Als je dat had gedaan, dan zou je een week of twee geleden een mail van de PVV in je inbox hebben zien landen.

Als je die mail had geopend, dan had je dit gelezen:

‘Geert Wilders: ‘‘D66-leider en Minister Kaag moet volgende week aanwezig zijn bij de Algemene Politieke Beschouwingen, het belangrijkste politieke debat van het jaar. En dus niet stiekem op haar bezem naar New York vliegen voor de VN.’’ ‘

Misschien zou je dan net als ik keihard geglimlacht hebben.

E-mailmarketing serieus bestuderen betekent: leren van de besten.

Die werken trouwens niet bij de partij van Wilders. Het enige wat de PVV aan e-mailmarketing doet, is quootjes van de grote leider sturen. De mails hebben bijna altijd vrijwel dezelfde titel, en nooit neemt iemand de moeite om een verhaaltje te schrijven.

Als je een tijdje op de mailinglijst van alle politieke partijen staat, dan zul je merken dat de beste e-mailmarketeers ook niet bij een andere partij werken.

Jesse Klaver van GroenLinks stuurt bijvoorbeeld wel persoonlijke verhaaltjes, maar zijn frequentie is onregelmatig en gemiddeld hoor je maar een keer per anderhalve week van hem.

Om te leren van de besten kun je beter de plas oversteken en rondkijken waar extreem veel geld wordt geïnvesteerd in het overtuigen van de kiezers.

Amerikaanse presidentskandidaten spelen de Champions League van de e-mailmarketing.

E-mailmarketing serieus bestuderen betekent dus: lezen wat zij mailen naar hun electoraat. Ik sta op de mailinglijst van Barack Obama sinds de start van zijn herverkiezingscampagne in 2012. En ik heb me sindsdien ook aangemeld voor de mailinglijst van de belangrijkste presidentskandidaten na hem, democraten en republikeinen.

En een van de grote verschillen met de mails van Nederlandse politici is dat de presidentskandidaten veel vaker mailen. Niet een beetje vaker, maar extreem veel vaker.

Een ander verschil is dat ze het zeer persoonlijk maken.

Wat je als Nederlandse ondernemer kunt leren van Amerikaanse presidentskandidaten die proberen honderden miljoenen kiezers te krijgen en alles testen wat los en vast zit om te weten wat het beste werkt, dat heb ik 9 jaar na het krijgen van de eerste mail van Barack Obama opgeschreven in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab.

Ik ga komende maand de e-mailmarketing van de members presidentieel maken. Dat betekent niet 5 keer per dag mailen, met modder smijten of onder de gordel stoten. Iedereen die alleen maar dat ziet als ze de Amerikaanse politiek bekijken, is sensatiebelust en niet bereid om patronen te ontdekken die zowel bij de ‘marxistische’ Bernie Sanders als bij de ‘fascistische’ Donald Trump zichtbaar zijn en die aantonen dat ze precies weten wat werkt en het vervolgens ideologisch ieder op hun eigen manier inkleuren.

In Amerika doen ze een hoop dingen niet goed. Maar e-mailmarketing doen hun politici beter dan de onze. Zo veel beter.

Om de geheimen van presidentiële e-mailmarketing te ontvangen, heb je een membership nodig van Het Lab. Als je dat nu start dan stuur ik je maandag de masterclass. Doe je het te laat dan kun je nog steeds Member worden maar dan krijg je deze masterclass niet meer, want je krijgt geen toegang tot eerdere afleveringen.

Dit is de pagina waar je moet zijn om je membership te starten:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: