Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je niet met een groot net op e-mailadressen moet vissen

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren werd ik bijna overhoop gefietst.

Ik stak te voet een weg over en de tegenpartij van het bijna-ongeluk was een millennial met baard die voorbijfietste met een grote koptelefoon op zijn knar.

Met de blik op oneindig fietste hij door, niet horend wat ik tegen hem zei. Dat kwam doordat hij van die sjieke noise cancelling-headphones droeg. En dan hoor je nog maar weinig van je omgeving.

Hinderlijke geluiden hoor je dan niet meer. Zoals mopperende voetgangers, en naderende auto’s. Wat als fietser natuurlijk heerlijk rustig is.

Dat leverde voor mij niet alleen een nieuw inzicht op over de verbijsterende stupiditeit van sommige weggebruikers, maar ook een onderwerp voor een mail.

Want ook in de marketing van veel ondernemers worden fouten gemaakt waar mijn verstand soms bij stil staat.

Een veelgemaakte fout is het vissen op e-mailadressen met een groot net in plaats van met een hengel. De meeste ondernemers doen dat, want ze willen een zo groot mogelijke mailinglijst zodat ze hun mailingen naar lekker veel mensen kunnen sturen.

Daarvoor zetten ze een aanmeldformuliertje op hun website en nodigen ze iedereen uit om hun e-mailadres achter te laten. Zonder aanzien des persoons.

Daardoor krijg je niet alleen potentiële grote klanten in je visnet, maar kun je ook allerlei nare bijvangst krijgen. Zoals monsters, droeftoeters en biergooiende hooligans.

Je mailt dan naar een lekkere grote mailinglijst, maar een flink deel van de ontvangers zijn een complete mismatch met jou.

E-mailmarketing op die manier doen is net zoiets als een single man die handenwrijvend een stampvolle discotheek binnenloopt en roept: alle meiden zijn voor mij!

Ondernemers die weten wat ze aan het doen zijn, die zijn selectief aan de poort. Die willen in hun marketing alleen maar praten tegen de allerbeste prospects. Niet tegen de massa.

Een best practice daarvan is wat je Amerikaanse presidentskandidaten ziet doen als het campagnetijd is.

Je zou verwachten dat als er iemand met een groot net vist, dat het dan politici zijn die proberen honderden miljoenen stemmen te krijgen.

Maar in werkelijkheid gooien ze geen groot net uit, maar vissen ze met een heleboel hengels. Daardoor komt er geen hinderlijke bijvangst in hun marketingmachine.

Dat zou te kostbaar zijn, want ze geven een hoog bedrag uit per potentiële kiezer.

Presidentiële e-mailmarketing is een onderwerp dat ik al bestudeer sinds de eerste campagne van Barack Obama.

Daardoor krijg ik al jaren alle mails binnen van zowel de democratische als de republikeinse presidentskandidaten. En er zitten tientallen lessen verborgen in hun aanpak die je als ondernemer kunt leren als je geïnteresseerd bent in een betere kwaliteit mailinglijst en in het laten groeien van je bereik.

De slimste best practices heb ik verzameld in een masterclass die ik zojuist heb geschreven voor de Members van Het Lab, over presidentiële e-mailmarketing.

In de maand oktober ga ik met de Members een middag aan de slag om hun e-mailingen presidentieel te maken.

Daarmee bedoel ik niet dat je de Donald Trump in je markt gaat worden.

Het zal je misschien verbazen dat ook Joe Biden en Barack Obama een aantal technieken die Trump gebruikt in zijn mails, op precies dezelfde manier toepassen.

Dat doen die Amerikanen niet voor niks al jaren zo. Dat is met zeer grote hoeveelheden e-mails uitgebreid getest. Het staat dus vast dat het werkt, en je hoeft alleen maar te kijken wat zij doen om er extreem waardevolle lessen uit te kunnen trekken.

Als je een mailinglijst wilt van hogere kwaliteit, zorg dan dat je op tijd je membership start van Het Lab Fast Lane.

Loop naar deze pagina en meld je aan als nieuwe Member, en kijk uit bij het oversteken:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: