Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je menselijk contact niet kunt wegbezuinigen uit je online training

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisterochtend vroeg zat ik zoals bijna iedere dag als eerste bezoeker in een koffietent, om te schrijven aan mijn boek.

Mijn bestelling is altijd een cappuccino en een spa rood, en ik merkte na een kwartier dat er niemand naar mijn tafeltje kwam.

Toen pas ontdekte ik het kleine plastic bordje dat op mijn tafel stond, met daarop een QR-code om te kunnen bestellen.

Niet alleen mijn bestelling bleek ik op die manier te moeten doen met mijn telefoon, maar ook meteen de betaling.

Er zat niemand anders in die koffietent en het personeel was in geen velden of wegen te bekennen, dus ik ging er maar van uit dat het goed zou komen en ik deed de betaling.

Ik wil geen ijs, geen schijfje ongewassen citroen en geen nat plastic stokje in mijn spa, maar dat had ik nu niet kunnen doorgeven. En nu maar hopen dat iemand mijn bestelling zou gaan uitvoeren.

Ja verdammt, weer een minuut of 10 later verscheen er een dame aan mijn tafeltje met een dienblad, met daarop mijn cappuccino en mijn spa rood in een glas vol met ijsblokken, citroen en plastic bestek.

Het was het eerste menselijke contact dat ik in een halfuur in die tent had, nadat ik bij het binnenkomen hallo had gezegd.

Ik snap dat het personeel minder hoeft te lopen om bestellingen op te gaan halen bij tafeltjes op deze manier. En misschien krijgen ze ook minder per ongelukke waterdruppeltjes in hun gezicht gespuugd bij het praten met een klant, want dat zal wel de reden zijn geweest voor die QR-codes op de tafels.

Maar de kwaliteit van de ervaring wordt wel minder door het ontbreken van het menselijke contact. En het wás al zo stil in die koffietent.

Als je mensen een topervaring wilt geven, dan is de simpelste manier om aan die ervaring een goede dosis menselijk contact op hoog niveau toe te voegen.

Zo is het ook als je online trainingen wilt verkopen voor hoge prijzen.

Ik weet niet of jij weleens ergens een online training hebt aangeschaft, in Amerika of zo, maar 99 van de 100 keer is dat niets meer dan een transactie.

Na de betaling krijg je de inloggegevens gemaild en daarna is alles Doe Het Zelf. Je hoort nooit meer wat.

Dat is ook een beetje het idee van een online training, zou je zeggen. Dat klopt als een training een paar honderd euro of nog minder kost, maar het klopt niet meer als je er veel meer voor vraagt.

Dan kun je het menselijke contact niet wegbezuinigen, maar moet je daarvan een goede dosis toevoegen aan de ervaring van je klant. Die moet niet alleen een transactie doen, maar daarna ook met alle égards behandeld worden.

Doe je dat niet, dan wordt het een moeilijk verhaal als je wilt dat je klanten topresultaten behalen door je training. Het wordt ook een moeilijk verhaal om ook je andere online trainingen voor hoge prijzen aan diezelfde klanten te verkopen. En het wordt ook een moeilijk verhaal om doorverwijzingen van diezelfde klanten te krijgen, die enthousiast hun vrienden naar jou toe sturen.

Nou ja, eigenlijk alles wat je wilt met je online trainingen wordt dan dus moeilijk.

Klanten met alle égards behandelen is maar een van de manieren waarop je online trainingen kunt verkopen voor hoge prijzen, in onbeperkte aantallen.

Omdat het onderwerp superrelevant is geworden door covid, geef ik er morgenochtend een gratis online seminar over.

In het seminar vertel ik niet alleen hoe je deelnemers door ze op de goede manier te behandelen motiveert om extreme resultaten te behalen.

Maar ook:

– Waarom de meeste online trainingen verkocht worden voor peanuts

– ​​​​​​​Hoe jij wél de hoofdprijs krijgt voor je online training

– Hoe de meeste trainers hun deelnemers demotiveren zonder dat ze het zelf door hebben

– Hoe je voorkomt dat je verkeerde deelnemers binnenkrijgt die negativiteit zaaien

– Hoe je door je training klanten voor het leven krijgt

– Hoe je door een online training een veel bekendere naam krijgt in jouw branche, waardoor iedereen je kent en naar je doorverwijst

– Hoe je deelnemers motiveert om extreme resultaten te halen

Je kunt morgen gratis naar dit seminar kijken, mits je tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur. Dit is de link om je plek te reserveren:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Wie weet spreek ik je morgen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail