Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zijn online trainingen door de prijzenoorlog een ruk verdienmodel geworden?

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst had ik de neiging om hipsters te knuffelen.

Heb ik niet vaak. Maar ze hebben nú een nieuwe hobby waar ik helemaal week van word.

In Engeland en Frankrijk was dit al een hype, en door de Hortus Botanicus in Leiden is het laatst ook in Nederland geïntroduceerd.

De Fransen hebben het over ‘Les Sauvages de ma rue’ en de Britten noemen het ‘botanical chalking’.

In het Nederlands wordt dat: ‘botanisch stoepkrijten’.

Ontstaansgeschiedenis: sinds een paar jaar mag er in Europese landen geen gif meer worden gespoten tegen onkruid.

Dat is de reden dat de gemeente bij jou in de straat met van die bad-ass vlammenwerpers voorbijkomt. En met van die karren met kokend water.

Onkruid wordt nu verhit in plaats van vergiftigd.

Gif werkte natuurlijk wel wat langduriger. Dat is de reden dat je nu wat meer groen ziet tussen de stoeptegels.

Door het frame ‘onkruid’ zien we dat groen als overlast.

Dat komt door de ophitsing van de Gardena-maffia. Liefhebbers van tuinieren gaan helemaal uit hun panty als er bijvoorbeeld zevenblad opkomt in hun tuin, aka tuinmansverdriet.

Dat plantje is zó hardnekkig dat tuinwebsites met droge ogen adviseren om het te bestrijden door de hele tuin af te dekken met zwart folie.

Fun fact: van zevenblad kun je ook een salade maken en het zuivert de nieren. Hmmm, je vijand vermoorden en opeten… dát is pas oorlog voeren.

Enniewees, die straatplantjes hebben een functie in de natuur. Behalve dat sommige planten heel mooi bloeien, zitten er ook waardplanten voor vlinders bij.

Sommige vlinders leggen hun eitjes maar op één soort plant, bijvoorbeeld de grote weegbree is zo’n waardplant. Dat is een veelvoorkomend ‘onkruid’.

Laat je dat staan, dan kunnen er mooie dingen gebeuren.

Wat doen nou die botanische stoepkrijters? Ze hurken op het trottoir bij een plantje, en schrijven met een schoolbordkrijtje de naam erbij.

Als je de hond loopt uit te laten, kun je dus opeens de woorden ‘kleine varkenskers’ zien staan op straat, met een pijl erbij. Of ‘akkerwinde’.

Om stoepplantjes te determineren kun je een zoekkaart van het IVN gebruiken, of zo’n app op je telefoon.

De beste app die ik heb geprobeerd heet ObsIdentify. Door een foto te maken van een opschietende varen vlak voor het raam van mijn kantoor wist ik opeens dat ik een ‘mannetjesvaren’ heb staan.

Ik zweer, ik ben meteen hooked. Ontzettend leuk. Waar is het stoepkrijt?!

Hoe dan ook grote smurf, zo kwam ik hierop: als je nou behalve botanisch stoepkrijten en postzegels verzamelen ook nog iets anders wilt doen waar je niet alleen lol mee hebt maar ook nog harde knaken mee verdient…

Overweeg dan om een online product te lanceren.

Natuurlijk heb ik zelf de meeste ervaring met online trainingen, want ik ben al meer dan 6 jaar bezig om de code daarvan te kraken.

Inmiddels verkoop ik 6 verschillende, en ik heb de markt daarvan sterk zien veranderen.

In het begin was het: wat de gek ervoor geeft.

Maar nu heb je wereldwijde platforms zoals Udemy waar iedereen heel makkelijk zijn online trainingen op kan verkopen.

Maar dan wel voor bijna niks. De gangbare prijs voor een online training op Udemy is, tromgeroffel….. 19,99 euro per stuk.

Je ziet daar nu tienduizenden experts die op dat platform hun waardevolle trainingen kopen voor peanuts.

Is het door die prijzenoorlog inmiddels een ruk verdienmodel geworden?

Nou, het is in ieder geval lastiger om goed te verdienen met online trainingen.

De negatieve prijsspiraal wordt trouwens nog verergerd door YouTube, waar honderdduizenden gratis videotutorials op staan over…. alles wat je maar wilt leren.

Toch verkoop ik zelf mijn online trainingen voor hoge bedragen, en heb ik honderden klanten die als ze eenmaal een training bij me kopen ook de andere trainingen gaan kopen die ik aanbied.

Hoge prijzen vangen kan dus wel, als je het goed aanpakt. En het heeft een paar grote voordelen: je trekt bijvoorbeeld de beste klanten in jouw markt aan als je hoge prijzen vraagt – als je het goed aanpakt.

Omdat ik de code hiervan gekraakt heb en omdat een online product voor veel experts die tijdens de lockdowns weinig omzet maakten super-urgent is geworden, geef ik hier donderdag een graties online seminar over.

Daarin zie je hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.

De aanmeldlink is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Spreek je dan.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: