Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ondernemer, vul je potten voor wat er komen gaat

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond ging ik met Chiara eten bij een bevriend stel dat als hobby bijen houdt.

De twee imkers vertelden dat ze een fout hebben gemaakt met een van hun bijenvolken. Een fout die schokkende gevolgen had voor hun bijen.

Omdat ze verhuisd zijn naar een plaats 20 kilometer verderop, hadden ze besloten om ook hun bijenvolken te verhuizen.

Ze pakten één van hun bijenkasten op de juiste manier in, zetten hem in de auto en reden er voorzichtig mee naar de nieuwe standplaats.

Daar aangekomen bleek dat de honing, die door bijen bovenin de bijenkast wordt opgeslagen in raten terwijl de bijen zelf onderin de bijenkast verblijven, uit de raten was gestroomd.

Honing is in eerste instantie erg vloeibaar en bijen doen na het verzamelen van de nectar een tijdlang hun best om de vochtigheidsgraad van de honing te verlagen. Dat doen ze via ventilatie in de bijenkast. Hoe ze die ventilatie organiseren is aandoenlijk: ze gaan met zijn allen wapperen met hun vleugels. Daarom kun je op zomeravonden bijenkasten horen zoemen: dan is het hele volk druk aan het fladderen als één grote ventilator.

Zodra de honing is ingedikt, dekken de bijen de raten af met was en de honing is klaar.

Als je een bijenkast te vroeg in het seizoen vervoert in de auto, staan de raten nog open. De honing is dan nog erg vloeibaar.

De honing overstroomt dan het bijenvolk tijdens het transport. Dat was bij onze vrienden ook gebeurd. Met tranen in hun ogen constateerden ze dat hun bijenvolk de verhuizing helaas niet had overleefd.

Interessant aan bijen is dat ze de hele zomer bezig zijn om honing, stuifmeel en propolis te verzamelen. Stuifmeel is voedsel voor bijenbaby’s, en propolis is spul dat ze zelf maken om het volk te beschermen tegen bacteriën en schimmels.

Ze halen daarvoor hars van de knoppen van dennen, populieren en kastanjes af, mengen die met was, pollen en lichaamssappen, en gebruiken de propolis dan als een soort stopverf om alle gaatjes en kieren van de bijenkast dicht te stoppen.

De honing zelf is niks anders dan hun energievoorraad voor de winter.

De hele zomer wordt er dus gezoemd en gevlogen om klaar te zijn voor de winter. In de winter als het koud is blijft een bijenvolk veel binnen en om zichzelf en hun koningin warm te houden.

Morgen is het 21 september en gaan we een nieuw seizoen in. Het is te hopen dat we onze vrijheden niet weer moeten inleveren als het koud wordt en we met zijn allen binnen gaan zitten.

Maar er hoeft maar één nieuwe covidvariant te ontstaan en we zitten weer maandenlang opgesloten.

Ik ga ervan uit dat je hebt geleerd van 2020, en dat je business nu op die situatie is voorbereid. En dat je dit keer in staat bent om omzet te blijven maken, hoe streng de maatregelen ook worden deze winter.

Bijvoorbeeld door een online expertise-product aan te bieden, dat mensen onder alle omstandigheden kunnen consumeren. Waardoor ze kunnen leren van alle kennis die jij de afgelopen tientallen jaren hebt opgedaan.

Ik ga ervan uit dat je doet als de bijen. Hard werken nu de goede tijden goed zijn, om safe te zijn in de slechte tijden.

Als je nog geen online product hebt, dan is dit het moment om het te maken. Zodat je het kunt lanceren als er een nieuw covidseizoen aanbreekt dat donker en koud is.

Om je daarbij te helpen, geef ik donderdag een online seminar. Dat gaat over het maken en lanceren van online trainingen. Over het vullen van je honingpotten, dus eigenlijk.

Mijn online seminar is gratis en heet ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’. Je kunt er gratis bij zijn als je donderdag tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur.

Zoem naar deze pagina en meld je even aan:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: