Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Een online training maken? Dat doe ik wel even.”

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In zijn boek Stoorzender vertelt Arjen Lubach over een denkfout van Nederlandse tv-presentatoren.

Als ze kijken naar Zondag met Lubach of een Amerikaanse show zoals Late Night with Seth Meyers, dan denken ze dat het een talkshow is.

Lubach zegt:

“Feitelijk gezien klopt het: er wordt in gepraat.”

Maar:

“Seth is geen journalist maar een komiek, en ook ik stond – voordat ik op televisie verscheen – al meer dan tien jaar op het podium met komische voorstellingen. Mijn geld heb ik altijd verdiend met grappen. Ik heb leren timen, leren improviseren, leren schrijven in punchlines en heb geleerd wat de meest effectieve zinsconstructie is om een grap te laten landen.

Soms hoor je een Nederlandse presentator zeggen: ik zou wel een latenightshow willen zoals David Letterman. Of zoals Ellen DeGeneres. Ze vergeten voor het gemak maar even dat Letterman en DeGeneres voor ze op televisie kwamen alle stand-uppodia van Amerika gezien hebben en daar meters hebben gemaakt, terwijl Nederlanders met dezelfde ambitie nog nooit een zaal plat hebben gespeeld of door de grond zijn gezakt van schaamte. Laat staan dat ze jarenlang aan hun komische timing en schrijftalent hebben kunnen schaven.

Het is alsof ik zou zeggen: ik houd van auto’s, van snelheid, dus zou ik ook wel een keer rondjes willen rijden zoals Max Verstappen, zonder een poging te doen om te begrijpen hoe Formule 1-auto’s en circuits werken.”

Iets vergelijkbaars zie ik in de markt van online trainingen. Ondernemers denken dat ze wel even een online training kunnen maken, en daar dan goed geld mee gaan verdienen.

Ze vergeten voor het gemak maar even dat succesvolle makers van online trainingen jarenlang hebben kunnen schaven.

In de 8 jaar dat ik online trainingen verkoop, heb ik bijvoorbeeld ontdekt:

– Hoe je een online training entertaining maakt, zodat deelnemers hem afmaken in plaats van afhaken

– Waarom je een online training 2 keer moet verkopen aan dezelfde deelnemer, en niet 1 keer zoals de meeste ondernemers

– Hoe je voorkomt dat de verkeerde mensen je training kopen, waarna ze negativiteit zaaien onder alle deelnemers

– Hoe je online trainingen verkoopt voor hogere bedragen dan live trainingen

Een online training maak je niet ‘wel even’. Behalve als je wilt eindigen aan de onderkant van de markt: op platforms zoals Udemy waar jouw online training voor 14,99 euro verkocht wordt.

Waar je tussen de hipsters komt te staan die op hun studentenkamer een cursus handlettering of wildbreien hebben opgenomen met hun iPhone.

Als je serieuze plannen hebt om een online training te lanceren en je wilt daar serieus geld voor vragen, kijk dan donderdag naar mijn online seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Daarin neem ik je mee in mijn learnings uit de afgelopen 8 jaar waarin ik heb geschaafd aan mijn online trainingen, en waarin ik 6 online trainingen heb gelanceerd die door duizenden ondernemers zijn gekocht voor een totaalbedrag van 2,4 miljoen euro.

Bespaar jezelf het omhoog skiën tegen een steile leercurve en profiteer van wat ik je ga vertellen donderdag. Bedank me later maar.

De link om je gratis aan te melden:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: