Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Welke drol heb jij in je haar zitten?

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je zou het bijna missen door de corona-hysterie in de media, maar er is ook iets moois aan de hand.

Er spoelt een golf van zelfhygiëne door de westerse wereld. We zijn historisch gegroeide viezigheid van ons aan het afspoelen.

Dingen die we allemaal zagen, maar die we accepteerden want ‘het was nou eenmaal zo’.

Alsof we gelaten rondliepen met een drol op ons hoofd, en vergeten waren dat we gewoon ons haar konden wassen.

Sinds Weinstein pikken we het plotseling niet meer dat machtige mannen jonge vrouwen misbruiken die afhankelijk van ze zijn. Terwijl iedereen wist dat het gebeurde.

Sinds George Floyd pikken we het plotseling niet meer dat de politie op basis van je ras beslist hoe hard je wordt behandeld. Terwijl iedereen wist dat het gebeurde.

Sinds Larry Nassar pikken we het plotseling niet meer dat turncoaches piepjonge meisjes slaan en vernederen. Terwijl iedereen wist dat het gebeurde.

Sinds het Amsterdamsch Studenten Corps pikken we het plotseling niet meer dat eerstejaars ontgroend worden door ouderejaars die ze mank schoppen. Terwijl iedereen wist dat het gebeurde.

Het is interessant wat het volgende absurde gedrag gaat zijn dat we als samenleving niet meer tolereren.

Ik voorspel dat het over een tijdje niet meer nodig is om een extra trui aan te trekken als je naar de Albert Heijn gaat omdat het tijdperk van die debiele open koelingen dan ten einde is. Thuis gaat je koelkast na 1 minuut keihard piepen als je hem open laat staan, maar in de supermarkt hebben gapende, meters brede koelkasten geen deur en geen piepje. Nu nog.

Kijk ook eens op zo’n manier naar je business. Welk absurd gedrag tolereer jij eigenlijk nog in 2021?

Absurd gedrag van een medewerker, absurd gedrag van een klant, absurd gedrag van een leverancier.

Maar ook: absurd gedrag van jezelf. Welke drol heb jij eigenlijk nog in je haar zitten?

Er zijn bijvoorbeeld nog steeds ondernemers die trainingen verkopen voor spotprijzen. Die jarenlang gevochten en geleerd hebben, en daardoor een expertise hebben opgebouwd waar niemand aan kan tippen. En die zichzelf dan verkopen als een training van tweehonderd euro, terwijl hun kennis goudstaven waard is.

Je hebt een fles shampoo om die drol mee uit je haar te wassen. Stop met iets vreemds dat je ‘nou eenmaal zo deed’ en ga eens vragen wat je waard bent.

Je klanten nemen je dan ook een stuk serieuzer. Ga jezelf maar na. Stel dat je een training koopt van 200 euro, en je koopt een training van 2.000 euro. Welke ga je dan het eerste openen, en met welke ga je het meeste doen?

Hoe je switcht naar een verdienmodel waarin je hooggeprijsde online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen, leg ik volgende week uit in een online seminar. Daarin zie je niet alleen hoe je hoge prijzen vraagt, maar ook hoe je deelnemers extreme resultaten krijgen.

Mijn seminar volgende week is gratis, maar het is alleen maar bedoeld voor ondernemers die bereid zijn om hun kennis te verpakken in online trainingen, en die te verkopen voor hoge bedragen.

De link om erbij te kunnen zijn is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Zie het maar als een fles shampoo. Wie weet tot dan.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: