Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waardeloos

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je een visser bent op de Noordzee en je haalt je netten op, dan hoop je alleen tong, schol of haring te zien spartelen.

Maar in de praktijk zitten er ook babyvisjes, zeesterren en steenbolken bij.

Zeesterren kun je niet eten, dus die mag je overboord gooien. Maar al het eetbare moet je sinds 2015 aan land brengen, door een Europese regel.

Steenbolk schijnt trouwens een lekker visje te zijn, als je hem even in de roomboter laat sputteren in de koekepan. Ja, ik heb het ook maar van horen zeggen.

Maar in de praktijk wordt er helaas meestal alleen maar veevoer of vismeel gemaakt van de bijvangst. Van iets moois wordt dan iets bijna waardeloos gemaakt. Zonde.

Uit je brein komt ook een hoop bijvangst. Bijvoorbeeld als je in een creatieve fase zit waarin je iets nieuws maakt, zoals een boek, een training of een verdienmodel.

Door je creatieve flow komen er in zo’n fase allerlei ideeën bij je binnen als bijvangst. En het ligt aan jouw keuzes of je van die ideeën iets moois maakt, of dat je ze vermaalt tot iets wat alleen nog de varkens willen vreten.

De manier om je bijvangst heel waardevol te maken, is door hem te gebruiken om de hoofdvangst beter te verkopen.

Je pakt dan ideeën die je tijdens je creatiefase krijgt, en gebruikt ze voor de marketing van je nieuwe product.

Klinkt misschien wat cryptisch, maar het is precies wat ik aan het doen ben op dit moment. Ik zit in de creatiefase van mijn nieuwe boek dat begin 2022 uitkomt. En ik heb een aantal ideeën die ik als bijvangst heb gekregen, gebruikt om promo te doen voor dat nieuwe boek.

Op die manier gebruik ik niet alleen mijn bijvangst, maar ik gebruik ook mijn creatiefase om alvast promotie te doen.

Want als straks dat nieuwe boek af is, dan wil ik er direct na publicatie zo veel mogelijk verkopen.

Mijn pre-launch promo-aanpak deel ik deze maand in detail met de Members van Het Lab. Zij kijken daardoor mee in de keuken en zien hoe ik een nieuw kennisproduct lanceer, en daarmee al begin ruim voordat het op de markt komt.

Vandaag is het deadline-dag. Vanmiddag om 17 uur is het moment dat de masterclass naar de drukker gaat, en hij wordt alleen gedrukt voor de Members die op dat moment een lopend membership hebben.

Je kunt je membership op deze pagina starten, nog net voordat we de drukker aan het werk zetten:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

See you on the other side,

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail