Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Pre-launch promo

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je iets nieuws aan het maken bent, je bent bijvoorbeeld een boek aan het schrijven zoals ik nu doe, of je bent bezig met een nieuwe training of je bent een nieuwe dienst of concept aan het bedenken, dan kun je daar voordat je het lanceert al promotie voor doen.

Op die manier ben je al tijdens het maken bezig met pre-sales: interesse opwekken als je nieuwe product er nog niet is.

Daarmee bedoel ik niet dat je een bèta-lancering doet zoals ik die uitleg in de training ‘Extreme Omzet met Online Trainingen’. Die training heb je misschien ook gekocht, maar ik heb het dus niet over de bèta-lancering. We hebben het hier over wat je doet als je iets aan het maken bent en dus in een creatief proces zit.

Je hoofd explodeert zo’n beetje als je bijvoorbeeld een boek schrijft. Doordat je daar helemaal op gefocust bent, krijg je er ook allerlei ideeën rond omheen. Dat is ook zo als je een training maakt of iets anders aan het creëren bent.

Je onderbewuste licht op als een kerstboom en gaat meehelpen om daar allerlei dingen bij te halen. Er poppen allerlei aangrenzende ideeën in je hoofd, bijvoorbeeld voor spin-off producten, nog weer andere boeken die je kunt gaan schrijven, maar ook voor promotie. Je zult het wel herkennen als je zelf weleens in zo’n creatieve flow hebt gezeten om een nieuw ding te maken.

Het is hartstikke leuk om in die creatieve flow te zitten, maar het is zonde als je die laat passeren zonder dat je er wat mee doet. Want veel kun je niet direct gebruiken, ze komen nu even niet van pas. Bijvoorbeeld omdat het boek anders te dik wordt.

Maar waar je die ideeën wel mooi in kwijt kunt, dat is in je pre-launch promo. Dat is heel lekker, want dan weten je klanten er al van op het moment dat je straks gaat lanceren. Je hebt ze er al over verteld, je hebt ze nieuwgierig gemaakt en ze kijken misschien ook al uit naar dat nieuwe product.

De aanleiding dat ik dit onderwerp nu pak om er een masterclass over te maken voor de Members van Het Lab is dat ik zelf ook midden in zo’n pre-launch promo zit. Ik ben een nieuw boek aan het schrijven, dat begin 2022 uitkomt. Ik kan nog niet al te veel zeggen over het nieuwe boek, behalve dat de ondertitel wordt: ‘Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’.

Door de creatieve flow waar ik nu in zit, ben ik zelf een aantal dingen aan het doen voor de pre-launch promo van mijn eigen boek, en ik heb een masterclass gemaakt waarin ik je daar alvast in meeneem. Dus een kijkje in de keuken, wat gebeurt er op dit moment tijdens het schrijven van mijn nieuwe boek? Welke ideeën heb ik daarover gekregen die jij ook kunt gebruiken voor promo van je eigen boek of promo van een nieuwe training of concept of dienst die je lanceert?

Maandag sturen we de masterclass naar de drukker en daarna ben je te laat. Om hem in handen te krijgen start je nu je membership via deze pagina:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Mooi weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail