Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dit artikel kan als schokkend worden ervaren door vegans

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zondagavond grillde ik de beste steak van mijn leven.

Deze zomer heb ik namelijk een kamado-barbecue gekocht. Dat is zo’n eivormige unit gemaakt van gebakken klei. Het is eigenlijk een oven waar je ook op kunt grillen.

Mijn team, dat overigens voor eenderde uit vegans bestaat, had me als cadeau een bluetooth vleestermometer gegeven en die heb ik zondag voor het eerst gebruikt.

Ik legde het grootste stuk vlees dat ik ooit had gegrild, een ribeye van ruim 5 centimer dik die meer dan een halve kilo woog, met de vleesthermometer erin op het gietijzeren grillrooster. Voor mijn doen een stuk vlees van Flintstone-proporties.

Op dat moment had ik een sissend geluid willen horen en had ik het deksel van de kamado snel dicht willen doen om de ribeye even bruin te bakken aan de buitenkant, snuffelend boven mijn kamado om de grillgeuren op te vangen. Om hem daarna een kwartier lang te grillen op een lagere temperatuur om de kerntemperatuur naar 55 graden te brengen.

Maar ik hoorde helemaal niks. Bleek dat ik die barbecue was vergeten aan te steken. Dat ding was dus nog ijskoud!

Teleurgesteld haalde ik die bonk vlees van het koude rooster en begon de barbecue te vullen met kolen. Ik pakte mijn gasbrandertje om de kolen op een paar plekken aan te steken. Daarna wachtte ik drie kwartier tot dat ding heet genoeg was.

Is dit verhaal waargebeurd? Nou, ik heb zondag inderdaad een goddelijke steak gegrild en hij had inderdaad een kerntemperatuur van 55 graden. En trouwens ook een zalige rooksmaak.

Maar ik was natuurlijk niet vergeten om die barbecue aan te steken. Welke knurft zou niet van tevoren de kolen hebben aangestoken?

Een tijdje van tevoren beginnen is nou eenmaal nodig om uiteindelijk trots een sissende steak op tafel te kunnen zetten voor je geliefden. Weet iedereen.

Als je als ondernemer een nieuw product op tafel wil zetten voor je klanten, moet je ook van tevoren gaan stoken.

Je moet niet op het moment dat je een training, boek of concept lanceert het aanmaakblokje nog moeten aansteken. Die fik moet op dat moment allang aan zijn.

Je wil dat klanten al een brandend verlangen voelen naar jouw nieuwe geesteskind. Ze moeten er nieuwsgierig naar uitkijken. Dus laat ze op tijd die steak ruiken, want daar krijgen ze honger van.

Maar wat de meeste ondernemers doen, kun je vergelijken met de aanmaakblokjes aansteken op het moment dat het etenstijd is.

Ze doen namelijk geen pre-launch voordat hun nieuwe product af is. En daardoor zijn hun klanten nog steenkoud op het moment dat die ondernemers graag hele ladingen nieuwe boeken of trainingen hadden willen verkopen.

Wees niet die ondernemer met dat koude grillrooster. Realiseer je dat je vuur moet maken en likkebaardend lekkere geuren moet verspreiden. En bekijk de masterclass die ik deze maand opstuur naar de Members van Het Lab.

Daarin krijg je namelijk mijn formules voor het doen van pre-launch promo. Ik ben nu mijn nieuwe boek aan het schrijven dat begin 2022 uitkomt, en ik ben een paar keer per week bezig met de pre-launch.

Wat ik precies doe en in welke volgorde, laat ik je zien in deze nieuwe masterclass. Het zijn weer andere dingen dan ik in de training BusinessBoek Bestseller laat zien, mocht je die gekocht hebben. Want ik gebruik in deze fase bijna geen social media.

Mijn meest recente inzichten over marketing voor een nieuw product zitten in deze masterclass, die in je bezit komt als je voor de deadline je membership van Het Lab start op deze pagina:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

In de Fast Lane-sessie gaan we de formules meteen ook toepassen in jouw business. Dat kan zelfs als je nu nog niet bezig bent met een nieuw product. Want je wilt de aanmaakblokjes op tijd aansteken.

Aartjan van Erkel

PS

Bij de bereiding van mijn pre-launch promo formules zijn geen dieren geslacht. Ze zijn halal en geschikt voor vegans.

 

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail