Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Brainfarts

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het subchannel r/Showerthoughts op Reddit is een van mijn favoriete plekken op internet.

Want mensen posten daar hun brainfarts, of zoals Reddit ze noemt: “those miniature epiphanies you have that highlight the oddities within the familiar”.

Vandaag schreven mensen bijvoorbeeld deze onverwachte eye-openers op:

“Dogs are probably a little disturbed that we never lick them back”

“Out of all the bank robbers in movies who shot the ceiling for attention, none ever hit a sprinkler system or water line.”

“We usually wouldn’t notice if we lost two socks at once.”

En:

“No one is special. Everyone depends on everyone.”

Een knetterende brainfart is erg bevredigend. En daarom is het zo lekker als je in een state of mind bent waarin je de ene brainfart na de andere krijgt.

Als je in zo’n creatieve flow zit, poppen er goede ideeën op terwijl je er niks voor hoeft te doen.

Die state of mind kun je bereiken tijdens de creatiefase van een nieuw boek, een nieuwe training of een nieuwe dienst.

Dat is de fase waarin je zit na te denken, te schrijven en te creëren. Over iets heel nieuws waar je vol van bent: dat boek, die training, dat ding dat je aan het maken bent.

Door het creëren kun je ideeën krijgen over spin-offs, andere nieuwe producten, samenwerkingen, promo en verdienmodellen.

Waar we in de creatiefase-met-brainfarts alleen vaak nog niet aan denken, is aan de fase die erop volgt. En dat is de lancering.

Maar het naar je klanten brengen van dat ding dat je gemaakt hebt is voor je business nog belangrijker dan de creatiefase. Want nu gaat er geld door binnenkomen, het levensbloed van een bedrijf.

En het leuke is dat je de brainfarts uit je creatieve flow kunt gebruiken tijdens de lancering. Zodat je die briljante ideeën niet voor niks hebt gekregen. Zodat je ze gaat gebruiken om je nieuwe product met vuurwerk te lanceren.

Op dit moment schrijf ik een nieuw boek, dat begin 2022 uitkomt. En ik ben de brainfarts die daarbij loskomen nu aan het gebruiken voor de pre-launch promo van mijn boek. Dus met promotie die ik al tijdens de creatiefase doe.

Daarmee bedoel ik niet dat ik op de socials fotootjes post van mezelf in een koffietent met een laptop en een cappuccino. Dat doe ik zelfs helemaal niet.

Voor mijn pre-launch promo gebruik ik formules die ik nooit eerder heb gebruikt en waardoor ik een grote golf bereik krijg onder mensen die ik nieuwsgierig maak over mijn nieuwe boek, maanden voordat het verschijnt.

De formules van mijn pre-launch promo deel ik deze maand met de Members van Het Lab. In een Fast Lane sessie gaan we ze vervolgens direct toepassen in hun eigen business.

Je kunt tot aanstaande maandag je membership starten als je de formules in je bezit wilt krijgen. Dit is de link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: