Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wordt je boek een croissantje of een zuurdesembrood van 1 kilo?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In zijn boek ’10 miljoen jaar leiderschap’ laat psycholoog en econoom Leon Schaepkens zien wat het belangrijkste is dat leidinggevenden moeten doen:

Voorzien in de basisbehoeften van hun mensen.

De 6 simpele basisbehoeften waar we allemaal naar hunkeren:

Veiligheid, verbondenheid, zelfwaardering, met grenzen leren omgaan, autonomie en zelfexpressie.

Dat zijn hoofdstukken in zijn boek en hij vertelt over iedere behoefte verhalen en geeft tips aan leiders.

Een leuke tip uit het boek is bijvoorbeeld om een tribune te bouwen bij directievergaderingen zodat het hele bedrijf kan meekijken.

Een verhaal dat hij vertelt gaat over de burgerbegroting: gemeenten die hun inwoners een deel van het budget zelf te laten uitgeven, zoals gebeurt in het Braziliaanse Porto Alegre, maar ook in Breda en Genk.

Het is een lekker overzichtelijke opbouw van een boek, en zijn tips en verhalen lezen makkelijk weg.

Hij heeft daarmee een van de slimste dingen gedaan die auteurs kunnen doen als ze een bestseller willen.

Een leuk boek schrijven. Een knapperig croissantje dat je lezers lekker even weghappen bij een schuimende cappuccino. Geen zuurdesembrood dat een kilo weegt en waar je broodmes in vastloopt. Dat laatste is het boek dat de meeste auteurs in eerste instantie willen schrijven, weet ik uit ervaring met het trainen van auteurs.

Jij was misschien ook wel van plan om zware kost te schrijven. Een boek dat je lezers vervolgens niet op kunnen.

Als je nog wel wat tips kunt gebruiken die jou tegen jezelf beschermen, overweeg dan om mee te doen aan mijn training BusinessBoek Bestseller.

Want daarin laat ik zien dat het schrijven van een bestseller betekent dat je een aantal calvinistische neigingen waar auteurs nogal last van hebben, mag loslaten. Sterker nog: je moet ze wel loslaten, als je tenminste wilt dat je boek een bestseller wordt.

Ik laat je onder andere zien hoe je van het schrijven van je boek een feestje maakt. Het is een van de mooiste rituelen in een mensenleven, mag je daar dan misschien ook van genieten? Ja, dat mag.

Je ziet ook hoe je van je boek een croissantje maakt in plaats van een zuurdesembrood.

Hoe je een achterflap schrijft waardoor lezers je boek móeten hebben. Het gaat meteen in hun winkelmandje.

Hoe je een titel schrijft die jouw boek verkoopt. Want op Bol en Managementboek staan zulke kleine thumbnail-plaatjes van boeken dat alleen de titel zichtbaar is op het eerste gezicht. En door die titel moeten ze doorklikken. Ik geef je vandaag een bonusvideo cadeau met een aantal copywritingformules voor het maken van zo’n titel.

En je ziet waarop de meeste kopers van boeken keihard afhaken zodra ze een boek openslaan: op de inhoudsopgave. Je krijgt een formule om ervoor te zorgen dat ze van jouw inhoudsopgave helemaal blij worden en koffie willen gaan zetten zodat ze jouw boek kunnen lezen.

En nog een hele serie andere tips om niet per ongeluk je lezers weg te jagen maar om ze juist tot op het bot te charmeren.

Omdat mijn deelnemer Leon Schaepkens op dit moment de nummer 1 is van de Managementboek Top 100, krijgen nieuwe deelnemers vandaag nog 50% korting op de investering voor de training, plus een cadeau ter waarde van 2.000 euro in de vorm van 3 extreem gewilde bonussen.

Vanmiddag om 17.00 uur loopt de Nummer 1 Deal af. Daarna betaal je weer de volle 100% doordat deze tijdelijke pagina verdwenen is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-leon-schaepkens

Wie weet spreek ik je binnenkort over je boek.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: