Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ashes to ashes

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Twee weken geleden racefietste ik op de dijk langs de Waal. Het water klotste tegen de dijk en we overzagen een woeste watervlakte die met hoge snelheid richting de Noordzee kolkte. 

Toen we door een dorpje reden, stak een oudere man met hondje de weg over en liep naar een uitlaatveldje. Hij had rundlederen muilen aan zijn voeten, kneep met zijn ogen omdat er een halfzware Van Nelle tussen zijn lippen smeulde, en op zijn t-shirt stond de tekst: 

‘Ashes to ashes’. 

Hij maakte zich geen illusies over zijn naderende einde, en ook niet over de doodsoorzaak. Of hij was fan van een of andere metal-band, dat kan ook. 

Maar enniewees, stel dat deze man een klant van je zou zijn dan wil je natuurlijk liever dat hij een lang en gezond leven leidt. Dat is voor zijn vrouw en kinderen leuker, dat neem ik dan maar even aan, en ook voor jou is het leuker omdat hij dan jarenlang geld bij jou kan blijven uitgeven. 

Maar er is een manier waarop klanten voortleven in jouw bedrijf. Zelfs als ze dood zijn. 

Beetje een luguber praatje, maar denk er eens over na. Een goede klant levert verhalen op die jij als ondernemer kunt blijven vertellen. 

Want de voorspellende waarde van die verhalen wordt er niet minder om. En nieuwe klanten willen niets liever dan de toekomst kunnen voorspellen. Ze willen namelijk zichzelf overtuigen dat de investering die ze bij jou doen het resultaat oplevert waar ze naar verlangen. Anders blijven ze maar twijfelen. En om zichzelf te overtuigen hebben ze verhalen uit het verleden nodig. 

Dan moet jij die verhalen uit het verleden alleen wel goed optekenen. Je weet natuurlijk best nog een beetje wat er met je beste klanten gebeurde nadat ze met jou gingen werken, maar het echte verhaal moet je letterlijk uit de mond van die klanten optekenen. 

Zou het niet handig zijn als je een paar vragen hebt klaarliggen die je ze altijd meteen kunt stellen zodra klanten enthousiast zijn over de samenwerking met jou, of een mooi resultaat hebben? 

Zodat ze een persoonlijk verhaal vertellen over het zakendoen met jou, dat anders nooit verteld zou zijn? 

Daarom heb ik die vragen in een nieuwe masterclass gestopt die ik maandag verstuur naar de Members van Het Lab. Het zijn de vragen die ik zelf aan mijn klanten stel als ik ze interview voor een testimonial op mijn website. 

Je krijgt in de masterclass niet alleen de nieuwe versie van mijn vragenscript voor testimonials, dat ik zojuist heb aangepast en verbeterd. Maar je krijgt ook mijn aanpak uitgelegd waardoor ik op elke verkooppagina op mijn website een groot aantal lange testimonials heb staan. 

Want ik weet dat niets zo veel voorspellende waarde heeft als een uitgebreide testimonial waarin een klant een persoonlijk verhaal vertelt. 

Wil je klanten helpen om hun toekomst te voorspellen, word dan Member van Het Lab. Maandag is de deadline. Als je daarna Member wordt, krijg je deze masterclass namelijk niet meer. 

Dit is de link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/ 

Dust to dust, 

Aartjan van Erkel 

PS 

Als je een klant interviewt met mijn script, heb je nog geen testimonial. Hoe ik van de uitgetypte tekst van het interview een testimonial voor op mijn website maak, demonstreer ik in een Making Of-video die alleen de Fast Lane Members krijgen. Ik laat zien wat de beste uitspraken zijn in de ruwe transcriptie van het gesprek met mijn klant. Bijna de hele tekst gooi ik weg, en alleen de mooiste woorden gebruik ik. Je ziet onder mijn handen een ruwe tekst van een hele hoop pagina’s veranderen in een gouden sieraad voor mijn website.  

Deze Making Of-video inclusief met mijn toelichting op de copywriting-keuzes die ik maak krijg je deze maand gratis als bonus als je kiest voor het Fast Lane-membership. 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: