Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ze vindt haar naam verschrikkelijk

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een millennial uit Kentucky vertelt op Tiktok het verhaal achter haar voornaam, Kristina. 

Best een mooie naam zou je zeggen, maar zij vindt hem verschrikkelijk. 

Wat wil het geval? Haar ouders hadden voor haar geboorte afgesproken dat als ze een jongen was, dat moeder dan de naam zou kiezen. Was ze een meisje, dan mocht vader de naam bepalen. 

Het werd een keizersnede, en toen moeder bij kennis kwam in de verkoeverkamer ontdekte ze dat ze een meisje had gekregen en dat ze Kristina zou heten. 

Best een mooie naam, vond moeder. 

Totdat ze er een paar weken later achterkwam dat manlief achter haar rug al een tijdje boemsie-boemsie deed met ene Kristina. 

Die boef had gedacht: als ik mijn dochter nou vernoem naar mijn buitenvrouw, dan kraait er geen haan naar als ik af en toe de verkeerde naam zeg thuis. Want dan denken ze dat ik het over mijn dochter heb. 

Je hebt leugenaars, en je hebt doortrapte leugenaars. 

Maar als je denkt dat dit liegbeest thuis een shidtstorm om zijn oren kreeg, dan moet je eens kijken wat er gebeurt als ondernemers liegen tegen hun klanten.  

Als klanten er achter komen dat jij ze aan het bulshitten bent, berg je dan maar. Dat kan je zo veel reputatieschade opleveren dat je de tent wel kan sluiten. 

Niet dat ik denk dat jij aan het liegen bent. Maar er zijn wel 4 dingen waardoor je nu misschien leugenachtig overkomt. 

Dit zijn die 4 dingen waardoor klanten achterdochtig worden: 

– Je hebt te weinig reviews van klanten. 

– Je hebt te positieve reviews 

– Te vage reviews 

– Of te korte reviews 

Kijk maar eens krities naar je homepage, bijvoorbeeld. 

Hoeveel reviews heb je daar staan van klanten? De meeste ondernemers hebben er maar een paar. 

Als je al jaren in business bent, komt dat vreemd over op klanten. Zo weinig tevreden klanten? Dan kijken ze even verder. 

Een van de slimste dingen die je kunt doen in je marketing, is zorgen dat je als de duvel een hele hoop testimonials krijgt. 

Een testimonial is namelijk iets anders dan een review. Een review is een tekstje dat een klant snel even voor je tiept als je erom vraagt. Vaak zitten er spelfoutjes in. En zijn het maar een paar zinnetjes. 

Dat is alsnog niet heel overtuigend voor achterdochtige nieuwe klanten. 

In een testimonial vertelt een klant het verhaal van hoe het was om met jou te werken. 

Er zit een opbouw in die extreem overtuigend is voor prospects die jou nog niet kennen. 

En bijna geen enkele ondernemer heeft een formule waardoor ze geen reviews meer krijgen, maar testimonials. 

Daarom heb ik daar een masterclass over opgenomen voor de Members van Het Lab. Het is een van de waardevolste masterclasses die ik ooit heb gemaakt, omdat hij tekstjes gaat opleveren die je nog jarenlang op je website zult hebben staan, of zult gebruiken in je marketing-uitingen. 

Het kan zijn dat je over 20 jaar nog steeds die tekstjes gebruikt, want goede testimonials zijn marketing-goud. 

De eerste maandag van de maand is de deadline om deze nieuwe masterclass toegestuurd te krijgen. Ik geef je daarin de formule om juwelen van testimonials te krijgen. Inclusief een vragenscript om te gebruiken, zodat je klanten precies de meest overtuigende uitspraken gaan doen. 

Als je een online training van me in bezit hebt met daarin een module over testimonials, dan is deze masterclass daarop een waardevolle aanvulling omdat ik mijn testimonial-script inmiddels sterk heb verbeterd. 

De klok tikt op deze pagina om je membership te starten: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab 

Kies voor het Fast Lane-membership, want dan krijg je niet alleen de formule maar ga ik hem ook persoonlijk met jou en een groepje Fast Lane Members in één middag toepassen in je business. Dat is je snelste route naar een enorme goudschat aan testimonials voor op je website. 

Aartjan van Erkel 

PS 

Als je een klant interviewt met mijn script, heb je nog geen testimonial. Hoe ik van de uitgetypte tekst van het interview een testimonial voor op mijn website maak, demonstreer ik in een Making Of-video die alleen de Fast Lane Members krijgen. Ik laat zien wat de beste uitspraken zijn in de ruwe transcriptie van het gesprek met mijn klant. Bijna de hele tekst gooi ik weg, en alleen de mooiste woorden gebruik ik. Je ziet onder mijn handen een ruwe tekst van een hele hoop pagina’s veranderen in een gouden sieraad voor mijn website.  

Deze Making Of-video inclusief met mijn toelichting op de copywriting-keuzes die ik maak krijg je deze maand gratis als je kiest voor het Fast Lane-membership. 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: