Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo word je bekend als het beste adresje in je markt

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vroeger toen we nog peuters hadden, gingen we regelmatig op vakantie naar Terschelling.

Het eiland dat erom bekend staat dat ze overal cranberries in stoppen. Je kunt op Terschelling ook lekkere schapenkaas kopen.

Maar het leukste culinaire adresje vond ik een man die in het schuurtje achter zijn huis makrelen rookte.

In mijn herinnering had hij een verweerd gezicht en een baard, maar misschien laat ik me meeslepen door waddenromantiek.

Urenlang hingen zijn makrelen met zijn allen in een rookruimte die hij nauwgezet op een zeer lage temperatuur hield.

Om zijn vissen te roken gebruikte hij alleen maar beendroge snippers beukenhout uit een Terschellings bos.

Maar dat hout mocht ab-so-luut niet gezaagd zijn met een kettingzaag. Godnee.

Want aan de ketting van zo’n zaag zit olie, anders loopt hij vast. En Neptunus verhoedde dat die chemische olie in zijn rookoven terecht zou komen.

De nog lauwe rookvisjes werden per stuk verkocht aan gelukkige voorbijfietsers.

Om ze te verpakken rolde hij ze in een stukje vetvrij papier en dan in een krantenvel.

Die kranten haalde hij niet uit de oudpapierbak, neeneenee. Hij haalde die speciaal op bij de boekhandel in het dorp.

Hij kreeg altijd de kranten mee die niet verkocht waren, en dus ook nooit aangeraakt door mensenhanden.

Want hij wikkelde uitsluitend perfect schone krantenvellen om zijn slowfood-makrelen.

Ik heb daarna nooit meer zulke lekkere makreel gegeten, en ik ben in staat om er speciaal voor naar Terschelling te varen.

Het visvlees was zo mals en had zo’n goddelijke rooksmaak dat ik in vervoering boven mijn vetvrije papiertje zat totdat de graat helemaal schoon was en het vet tot aan mijn horloge zat.

Mail me niet om zijn adres te vragen want dat weet ik niet meer. (Maar als jij weet dat zijn vis toch nog ergens verkocht wordt op het eiland, mail mij dan uiteraard direct.)

Mensen vinden het fantastisch om ergens het beste adresje voor te weten.

Voor de beste gerookte makreel. De zuurste rode goudreinetten voor appeltaart. Of de beste onderhoudsgarage voor een Volvo Amazone uit 1963.

Ze rijden speciaal om voor het beste adresje. Ze koesteren het. Ze vertellen het fluisterend door. Maar alleen aan hun beste vrienden.

Jij kunt in jouw markt ook bekend komen te staan als het beste adresje.

Tenminste, als je bereid bent om het idee los te laten dat je er voor iedereen bent.

Als je bereid bent om los te laten dat je de massa wilt bedienen.

De realiteit is namelijk dat de massa voor het grootste deel bestaat uit mensen die weinig geld hebben, die onverschillig zijn en die jou niet waarderen.

Het is een bevrijding om je van die mensen los te maken.

Want als jij ergens de beste in bent, dan verdien je ook de beste klanten. Die jou koesteren en die je naam fluisterend doorvertellen aan hun beste vrienden.

Het is heerlijk om voor zo’n markt te werken. Om alleen nog maar klanten in je bedrijf te krijgen die met glimmende ooggies bij jou komen en die zich verheugd hebben op jullie ontmoeting.

Een van de snelste manieren om zo’n business te krijgen is door een boek te schrijven.

Een zakelijk boek, maar dan wel zo’n leuk boek dat mensen ervan genieten en het daarna aan iedereen uitlenen. Zo leuk dat ze het cadeau geven aan hun beste vrienden.

Wil je het beste adresje worden en wil je zo’n leuk boek, overweeg dan om mee te doen met mijn online training BusinessBoek Bestseller. Daarin leer ik je een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek.

Tot en met morgen loopt er een Auteursdeal. Daardoor kunnen ambitieuze auteurs die bekend willen worden als het beste adresje in hun markt zich nu aanmelden met 50% korting, en ze krijgen er 3 bonussen bij met een waarde van 2.000 euro.

Vandaag is de een na laatste dag, ga naar deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail