Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoef je niet per se op 1 met je boek? Lees dit even.

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Nelleke Griffioen is deelnemer van BusinessBoek Bestseller en ze stuurde me een mail om ondernemers te motiveren die geen nummer 1 bestseller ambiëren, maar wel een goed boek voor hun doelgroep willen schrijven:

***

“Hoi Aartjan, ik heb volgens mij al eerder aangegeven HOE BLIJ ik met je online training BusinessBoek Bestseller ben.

De training was echt de beste basis voor het schrijven van mijn boek, een onweerstaanbare achterflap, supertips voor de marketing en slimmigheden om mijn mailinglijst te laten groeien.

Het effect van het boek is GIGANTISCH. Het heeft onze business echt weer op een volgend level gebracht.

Het was mijn ambitie om:

  • Mijn ervaringen en ideeën te delen met de buitenwereld: creativiteit kunnen uiten.
  • Het meest waardevolle boek te schrijven voor mensen die dromen van een B&B, hotel, camping, trainingslocatie of vakantiewoningen.
  • En om het als marketingmiddel te laten werken voor onze online trainingen.

Ik denk dat het gelukt is… 🙂

  • Geweldige reacties van mensen en schitterende verhalen.
  • Bijna 40% meer deelnemers voor ons online masterprogramma ‘Mijn Gouden Gastenbedrijf’ dan vorig jaar. Veruit ons beste jaar ooit sinds onze DroomplekAcademiestart.
  • 44 recensies op BOL.com met een score van 4.9
  • Publiciteit in oa het AD, live interview bij RTV-Utrecht, Magazine ‘Leven in Frankrijk’, OostenrijkMagazine, VertrekNL Magazine.
  • En al schrijvende is er een model (het DroomplekRoer) ontstaan wat nu dé basis is voor de coaching van mensen met een gastenbedrijfdroom én gastenbedrijven. Dat model was er anders echt niet geweest.

Het uitgeven heb ik in eigen beheer gedaan met fijne steun van Het Boekenschap en daar ben ik best trots op! Dat ik het in eigen beheer geeft me veel vrijheid en ruimte om het boek voor ons volop als marketinginstrument te laten werken.

Ik laat het gastenbedrijfeigenaren bijvoorbeeld weggeven aan gasten die ook een B&B, hotel, camping of vakantiewoningen willen beginnen.

Ik denk dat het waardevol kan zijn om in de marketing van je training ook aandacht te besteden aan dit aspect: dat je ook zonder uitgever en zonder een top 5 notering een succesvol boek kunt hebben. En dat je daarmee de grote groep mensen die geen bestseller ambiëren, maar wel een goed boek voor hun doelgroep extra motiveert.

Dank dank dank! Ik had echt geen betere training kunnen doen. Jouw training is wat mij betreft de beste in zijn soort.

Mijn boek DroomplekGeluk blijkt een enorme katalysator voor onze online business en de verkopen van ons online programma zijn met bijna 40% gestegen.

Daardoor kunnen we nog meer mensen helpen bij het succesvol starten van een gastenbedrijf: dat wat ik zo graag doe. “

***

Aan de mail van Nelleke herken je de ambitieuze auteur. En toch hoefde ze niet zo nodig op 1 met haar boek, en koos ze niet voor een uitgeverij maar voor zelf uitgeven in eigen beheer.

Maar het lukte haar wel om de business die ze samen met haar man runt vanuit Oostenrijk met 40% te laten groeien. Dankzij het boek dat ze geschreven hebben.

BusinessBoek Bestseller is er voor auteurs zoals Nelleke. Die wat willen met hun boek. Die een succes willen, nummer 1 of geen nummer 1.

Het is geen training voor jou als je een boek schrijven gewoon LEUK vindt. Als je het tijd vindt om eens een keer op te schrijven wat je allemaal weet.

En als het je weinig uitmaakt hoeveel boeken je verkoopt. En als je ook niet van plan bent om zelf marketing te gaan doen voor je boek.

Het schrijven van je boek is dan voor jou een hobby. Je doet het vooral voor jezelf. Wat natuurlijk ook prima is, en ik wens je veel succes veel plezier met je boek.

Maar ik vraag je wel om dan GEEN gebruik te maken van de Auteursdeal die tot en met morgen loopt.

De Auteursdeal is alleen bedoeld voor ondernemers die een succes willen maken van hun boek. Die geen boek schrijven voor zichzelf, maar voor hun klanten. Dat zijn de enige ondernemers die ik toelaat tot de community van mijn online training BusinessBoek Bestseller.

Alleen als jij er zo een bent, kun je tot uiterlijk morgen 17.00 uur gebruik maken van 50% korting op BusinessBoek Bestseller, en je krijgt er gratis 3 bonussen bij ter waarde van 2.000 euro.

De link naar de pagina waar de klok tikt is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail