Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Door deze fout op je website kom je onbetrouwbaar over

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een van de meestgemaakte fouten op websites wordt veroorzaakt door een hobby van webdesigners.

Blijkbaar is er iets besloten op het geheime wereldwijde congres van ontwerpers waardoor je nu op bijna alle websites iets ziet waardoor klanten achterdochtig worden.

Een dingetje dat communiceert: ga nog maar een deurtje verder. Want deze ondernemer levert waarschijnlijk matige kwaliteit.

Dat denken ze misschien ook wel op jouw website, terwijl je misschien al 20 jaar in business bent en supertevreden klanten hebt.

Alleen heeft je webdesigner je iets aangeraden waardoor klanten je toch niet vertrouwen.

Een modeverschijnsel op websites, dat in bijna alle WordPress-themes zit en dat klakkeloos door iedereen wordt overgenomen.

En dat is een klantreview-slider.

Ge wit wel: zo’n dingetje op je homepage waarmee je reviews van klanten laat zien. Bezoekers kunnen naar de volgende review gaan door op een pijltje naar rechts te klikken.

Ze zien meestal 3 reviews staan, en ze kunnen dan klikken om als een slideshow de rest van de reviews te bekijken.

Het is een schadelijke hype in design-land, die wordt veroorzaakt doordat designers meestal geen verstand hebben van verkoop.

Een klant die maar 3 reviews ziet staan, die denkt: Hmm, beetje weinig reviews. Zouden ze hier nog maar zo weinig klanten gehad hebben? Is dit een starter of zo? Of zijn klanten gewoon niet echt tevreden?

Dat is de eerste indruk die ze krijgen. Ze weten ook wel dat ze waarschijnlijk door op een pijltje te klikken nog meer reviews kunnen bekijken, maar ze kunnen niet zien hoeveel reviews er in de slideshow zitten. Ook al heb je 57 reviews in die slider gestopt, bezoekers zien er steeds maar 3.

Daardoor is de conclusie voor hun onderbewuste: deze ondernemer is minder betrouwbaar.

Ben je al lang in business en heb je een hele lading reviews van klanten, dan hoort het bij jouw statuur dat er dus een hele lading reviews op je website te zien is. Klanten verwachten dat bij iemand die echt goed is.

Geloof je webdesigner dus niet, en zet een heel blok met 10 of 20 reviews op je homepage en ook op je verkooppagina’s.

Wordt je pagina daar dan niet een beetje lang van? Hij wordt inderdaad een stuk langer, door een shitload aan supertevreden klanten die de bezoeker toeglimlachen. Geloof ook niet de mythe dat websitepagina’s kort moeten zijn, want het is onzin.

Mensen die pagina naar beneden scrollen en een enorm blok enthousiaste klanten tegenkomen dat niet op lijkt te houden, raken eerder overtuigd dan mensen die een slidertje met 3 magere reviewtjes zien.

Je probleem daarbij kan zijn dat je helemaal nog niet zo veel testimonials hebt. Of dat het een beetje laffe tekstjes zijn waar bezoekers weinig opgewonden van raken.

Om dat op te lossen heb ik een masterclass opgenomen voor de Members van Het Lab.

Als je de formules uit deze masterclass toepast, krijg je een lading tekstjes die nog jaren op je website blijven staan.

Het kan zijn dat je over 20 jaar nog steeds die teksten gebruikt, want goede testimonials zijn marketing-goud.

Komende maandag is de deadline om deze nieuwe masterclass toegestuurd te krijgen. Ik geef je daarin de formule voor juwelen van testimonials waarin je klanten precies de meest overtuigende uitspraken doen.

Als je een online training van me in bezit hebt met daarin een module over testimonials, dan is deze masterclass daarop een waardevolle aanvulling omdat ik mijn testimonial-script kort geleden sterk heb verbeterd.

De klok tikt op deze pagina om je membership van Het Lab te starten: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies voor Fast Lane, want dan krijg je niet alleen de formule maar ga ik hem ook persoonlijk met jou en de andere Fast Lane Members in één middag toepassen in je business. Dat is je snelste route naar een enorme goudschat aan testimonials voor op je website.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: