Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Arsehole

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Charles  Dance speelt in de film Swimming Pool een Engelse uitgever. Een van de scenes in de film speelt zich af op zijn kantoor. Zijn tegenspeler is Charlotte Rampling, die een gevestigde crime-auteur speelt.

Ze hebben het over een jong schrijvertje dat zojuist met zijn eerste roman een prijs heeft gewonnen van de critics. De uitgever zegt:

“Awards are like hemorrhoids.
Sooner or later every arsehole gets one”.

Welke awards zijn er eigenlijk voor business-auteurs in Nederland? Er is er eigenlijk maar één. En dat is de titel ‘Managementboek van het jaar’. De winnaar daarvan wordt aangewezen door een jury, die ook weer bestaat uit auteurs.

Het grappige is dat de winnaar van die award bijna nooit op nummer 1 komt van de Managementboek bestseller top 100. Dat is de afgelopen 5 jaar maar één boek gelukt.

Award-winnende businessboeken worden dus blijkbaar niet zo goed verkocht. Ze hebben dan wel die prijs gekregen, maar het zijn geen bestsellers.

De ondernemers die ik ken die een boek uitbrengen, doen dat meestal niet omdat ze een award willen winnen. De reden dat ze hun boek schrijven, is gewoon dat ze er zo veel mogelijk willen verkopen.

Want:

Meer boeken verkopen = Meer klanten bereiken.

Als je boek écht goed verkoopt, is er een andere ‘titel’ die je kunt binnenhalen. En dat is nummer 1 worden van de bestsellerlijst van Managementboek.

Dat is geen officiële award. Je krijgt dus geen beeldje voor op de schoorsteenmantel.

Je krijgt wél een taart, die Managementboek voor je laat maken. Op die taart staat een foto van je boek, en heel groot het cijfer 1.

Voor een Nederlandse business-auteur is dat de lekkerste taart die ze ooit gegeten hebben.

Want die nummer 1 die erop staat betekent maar één ding:

Gefeliciteerd: jouw boek is het meestverkochte boek van allemaal. Er zijn er meer van verkocht dan van de 18.000 andere boeken die we in voorraad hebben.

Van de deelnemers aan mijn training BusinessBoek Bestseller zijn er inmiddels 6 die zelf de taart van Managementboek hebben gekregen.

Ze hebben gedaan wat ik ze aanraad in de training, en geven alle 6 de credits voor hun nummer 1 positie aan BusinessBoek Bestseller.

Het is vakantietijd, en dus een tijd om boeken te lezen en om vooruit te kijken.

Daarom heb ik de komende dagen een Auteursdeal. Want als jij vooruit kijkt deze zomer, dan visualiseer je misschien wel een nummer 1 bestseller voor jezelf. En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken.

De Auteursdeal geef ik aan jou, omdat je lezer bent van mijn dagelijkse berichten. Want alle succesvolle schrijvers zijn ook lezers.

Je krijgt de komende dagen de complete training BusinessBoek Bestseller voor half geld. Dat is inclusief 3 keer een uitnodiging voor een feedback-sessie waarin ik vragen beantwoord, zodat je me om feedback kunt vragen op je boek.

Ga voor de Auteursdeal naar deze tijdelijke pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller

Tijd voor koffie. Spreek je morgen.

Aartjan van Erkel

PS

Ik heb op die pagina ook de foto’s neergezet van de taarten die onze nummer 1 auteurs hebben gekregen.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: