Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo ga je internationaal met je boek: interview met auteur Femke Hogema

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De aller-ondernemendste auteurs dromen van een internationale bestseller. Je boek op Amazon, en toegang krijgen tot een publiek dat in de honderden miljoenen lezers loopt.

Niet veel auteurs zetten ook daadwerkelijk die stap.

Wat is er eigenlijk voor nodig om internationaal promo te doen voor je boek, en om internationaal groot te worden?

Femke Hogema is aan het bouwen aan haar eigen podium voor een internationaal publiek, door nu al voor de tweede keer een boek internationaal te publiceren. Haar boeken verschenen eerst in het Engels, en daarna in het Duits.

Ik heb haar 45 minuten ondervraagd over wat ze tot nu toe geleerd heeft over internationaal gaan, en ze licht alvast een tipje van de sluier op over haar nieuwe boek, waarin ze kinderen leert om rijk te worden.

Waar ze over vertelt is onder andere:

  • Waarom het uitgeven van een boek in het Engels heel duur was, terwijl het boek in het Duits uitbrengen haar niks heeft gekost.
  • Een origineel idee voor een ‘book party’ bij de lancering van haar boek door de Duitse uitgever, waardoor Femke op één dag 4 keer onder ogen kwam bij Duitse lezers
  • Hoe je internationaal voet aan de grond krijgt als je nog helemaal geen presence hebt op de socials, en ook geen eigen podium zoals een mailinglijst, eerdere boeken of een podcast
  • Wat een internationaal boek doet met je expertstatus in Nederland
  • Wat de verschillen zijn in de samenwerking met een Nederlandse en Duitse uitgeverij
  • Waarom Femke haar boeken zelf in het Engels heeft laten vertalen, en wat ze heeft gedaan toen de eerste vertaler terugkwam met de slechtste vertaling ooit
  • Hoe ze iemand in Amerika vond die perfect de stem van Femke in het Engelse manuscript wist te leggen, terwijl het geen vertaler was
  • Hoe Femke de toekomst ziet voor haar business op internationaal gebied, en hoe ze daar de boeken bij gaat gebruiken
  • Waarom ze focust op boeken schrijven om bereik te krijgen in plaats van te focussen op een enorme social media presence – ze schreef bijvoorbeeld in de eerste lockdown binnen 3 weken een boek over ondernemen in crisistijd
  • Waarom ze kinderen wil leren hoe ze rijker worden in haar nieuwe boek, dat ze ziet als een maatschappelijk project
  • Hoe je proeflezers krijgt van 12 jaar oud en hoe je omgaat met hun ongezouten feedback

Dit is de link naar het interview, dat ik heb gepubliceerd als aflevering 87 van mijn podcast:

https://anchor.fm/aartjan-van-erkel/episodes/87–Zo-ga-je-internationaal-met-je-boek-interview-met-auteur-Femke-Hogema-e14fmc9

De Aartjan van Erkel Podcast vind je in alle bekende podcast-apps. Abonneer je meteen even als je dat leuk vindt.

Aartjan van Erkel

PS

Het is vakantietijd, een tijd om boeken te lezen en om vooruit te kijken. Daarom heb ik de komende dagen een Auteursdeal. Want als jij deze zomer vooruit kijkt, dan visualiseer je misschien wel een nummer 1 bestseller voor jezelf. En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken.

De Auteursdeal geef ik aan jou, omdat je lezer bent van mijn dagelijkse berichten. Want alle succesvolle schrijvers zijn ook lezers.

Je krijgt de komende dagen de complete training BusinessBoek Bestseller voor half geld. Dat is inclusief 3 keer een uitnodiging voor een feedback-sessie waarin ik vragen beantwoord, zodat je me om feedback kunt vragen op je boek.

Ga voor de Auteursdeal naar deze tijdelijke pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten