Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De privacy-oorlog is sinds gisteren nog bloediger geworden. Wat nu?

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je de cookiewalls en de AVG-privacypolitie al bloedhinderlijk vindt, maak dan je borsten maar nat.

Want de Europese Commissie heeft gisteren aangekondigd dat ze een digitale wallet willen voor alle Europeanen.

Dat is handig om je paspoort en rijbewijs in op te slaan. Maar het is óók bedoeld om burgers controle te geven over hun eigen data. Eind 2022 gaan ze ermee tetsen.

Als je adverteert op internet, dan weet je al waar dit heengaat. Want je hebt zojuist de iOS4-update voor je kiezen gekregen, waarmee Apple de privacy-pet heeft opgezet en daarmee in één klap het adverteren op bijvoorbeeld Facebook een heel stuk duurder en kanslozer heeft gemaakt.

De trend is duidelijk. Het van overheidswege beschermen van persoonlijke gegevens is here to stay en iedereen wordt gedwongen om mee te doen.

Het zijn mensen in wollen uniformen en kistjes die overal ter wereld vuurtjes proberen uit te slaan met takkenbossen.

De vijand waar de overheidssoldaten tegen strijden zijn de algoritmes. Robots die ongezien onze blik op de wereld beïnvloeden. Met miljoenen servers die al onze bewegingen tracken en met artificiële intelligentie ongelimiteerde hoeveelheden persoonlijke data analyseren.

Het ene kwaad strijdt met domme ongenuanceerde papieren wetten tegen het andere kwaad dat een onvoorstelbare rekenkracht heeft, en ondernemers vragen zich ondertussen af waar ze staan.

Facebook is bloednerveus door alle rechtszaken die nationale overheden tegen ze aanspannen, en heeft zichzelf daarom preventief ook maar een uniformpet opgezet.

Daardoor kunnen nijvere adverteerders nu zonder aankondiging opeens de toegang kwijtraken tot hun eigen Facebook-advertenties, doordat ze rücksichtlos geblokkeerd zijn door Facebook zelf. Zelfs als ze tienduizenden euro’s per maand uitgeven. Zonder duidelijke opgaaf van redenen, en je moet maar zien hoe je de ads weer gedeblokkeerd krijgt.

Als je afhankelijk bent van Facebook-advertenties, dan kan dus van de ene dag op de andere je omzet opdrogen. En ongeveer hetzelfde speelt op Google Adwords.

Een ding is wel duidelijk: aan ondernemers wordt niks gevraagd.

En die oorlog is al jarenlang steeds bloediger aan het worden. Dus waarom zou je nog op het slagveld blijven staan en je business in gevaar brengen?

Het is tijd om je schaapjes op het droge te brengen. Anders worden ze afgeslacht door de steeds agressievere privacy-krijgers, of je velden worden kaalgevreten door de algoritmes.

Gelukkig is het niet zo ingewikkeld om jezelf te beschermen. Het enige wat je hoeft te doen is onafhankelijk worden van de platformen waar de algoritmes aan de macht zijn en waar met de privacy van brave burgers wordt gehandeld.

Zorg dat je een eigen podium hebt waar je gehoord wordt door je eigen publiek, en creëer een cultstatus.

Leg je lot dus niet langer in handen van social media, zoekmachines of wetgevers.

Hoe je onafhankelijk wordt en je business laat groeien ten tijde van de Grote Privacy-Oorlog, laat ik je zien in de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab.

Daarin geef ik je de 9 formules waarmee ik zelf mijn eigen business de afgelopen jaren aan het beschermen ben.

Aanstaande maandag sturen we deze nieuwe masterclass naar de drukker. Dit is misschien wel het urgentste onderwerp dat ik ooit aangesneden heb.

Dit is zo’n moment waaraan je later zult terugdenken. Had ik toen maar…

De link om je voor een jaar aan te sluiten bij Het Lab is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

See you inside,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten