Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je bent Elvis – als je hem kunt vinden

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de documentaire-serie Elvis Presley – The Searcher zie je een jonge Elvis die eind jaren ’50 en begin ’60 zijn publiek gek maakt. Hij beeft met zijn benen, iets wat hij had opgepikt van de gospel- en rhythm and blues artiesten die hij veel zag spelen in zijn hometown Memphis.

Na een stormachtige opkomst als nieuwe ster moest Elvis 2 jaar in militaire dienst en daarna was alles anders.

De nieuwe stroming rock-‘n-roll die hij hoogstpersoonlijk had geïntroduceerd werd inmiddels ook beoefend door andere jonge hengsten zoals Jerry Lee Lewis, en Elvis raakte zoekende.

Zijn manager, de gehaaide Nederlander Dries van Kuijk a.k.a. Colonel Parker, regelde in die tijd filmdeals voor hem en Elvis speelde vervolgens met lange tanden in een hele serie Hollywood-niemendalletjes waarin hij commerciële liedjes zong, niet meer tourde en ver afdwaalde van zijn artistieke bronnen die hij als jochie had zien optreden in de uit hout opgetrokken zweetablissementen op Beale Street in Memphis, Tennessee.

In ’68 trok Elvis aan de rem en keerde hij opgelucht terug naar zijn oude stiel met een comeback-concert. De jaren daarna stond hij op grote podia en zijn publiek zag de echte Elvis Presley weer. Direct na afloop van elk concert werd hij door een cordon beveiligers naar de achteruitgang van de concertzaal gedirigeerd en in een klaarstaande auto geduwd, de zaal in uiterste opwinding achterlatend.

Bruce Springsteen zegt in de documentaire over die periode:

“An arist like Elvis, rather than pretending when he goes on the stage, he’s actually pretending to be normal when he’s home. When he goes out on the stage at night he is who he actually is.”

Een uitspraak die voor veel ondernemers ook herkenbaar is. Ook als ondernemer heb je een superster in je, die je kunt laten rocken als je er eenmaal achter bent waar die zich in jezelf schuilhoudt en door daarna de juiste business om jezelf heen te bouwen.

Ondernemers zijn niet per se gebakken om veel andere dingen in het leven ooit goed te leren. En ze voelen zich daardoor vaak onbegrepen. Zelfs door hun beste vrienden, die de ondernemer die is opgebloeid in hun vriend of vriendin niet goed kennen. Daarom blijven ze de ondernemers behandelen als de persoon die ze 25 jaar geleden waren.

Ondernemers zijn alleen maar supersterren in de unieke plek die ze voor zichzelf hebben uitgehakt in hun markt.

Daar worden ze begrepen, en daar kunnen ze zijn wie ze echt zijn.

Wie dit wel snappen, dat zijn je klanten. Want die zijn juist afgekomen op de superster die jij als ondernemer bent geworden. Die worden aangetrokken door jouw expertise en reputatie en niet door de persoon die je 25 jaar geleden was.

Daarom is het ook zo’n bijzondere ervaring om een goed gesprek te hebben met een veelbelovende klant. Die jou al jaren volgt en steeds dichterbij is gekomen, totdat ze op een dag hun hand opsteken en met je willen praten over de allerhoogst geprijsde dienst of training die je verkoopt.

Op dat moment, in dat gesprek, vinden ze het een eer dat ze jou persoonlijk aan de lijn hebben. En ze hopen dat jij tijd voor ze hebt om ze te helpen met het probleem dat ze graag opgelost willen zien.

Zulke gesprekken met klanten die je vertroeteld hebt met aandacht en met de juiste content, zijn een hoogtepunt in een jarenlang opgebouwde relatie. Het zijn momenten waarop jij en je klant kunnen zijn wie je echt bent, waarop je echt persoonlijk contact maakt en waarop je kunt beslissen om samen naar een heel ander level te gaan.

Voor jou en voor je klant hangt dus veel af van dit gesprek. En daarom is het onverteerbaar als zulke gesprekken nog mislukken.

Er zijn namelijk 8 dingen die ondanks alles toch nog misgaan in verkoopgesprekken. Waardoor jij en je klant wel drie kwartier van je tijd in zo’n gesprek stoppen, maar waarna je allebei ophangt zonder deal en zonder goed gevoel.

Om je te helpen bij je verkoopgesprekken, laat ik morgenochtend om 10 uur zien wat er mis kan gaan en hoe je de allerbeste leads in je business converteert tot je allerbeste klanten.

In het gratis online seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’, dat ik speciaal organiseer voor nerds en natural born listeners.

Je kunt je via deze link aanmelden, maar alleen als je morgen tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken/

Wie weet spreek ik je,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: