Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Kom jij robot-achtig over op je website?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst keek ik met Chiara op RaiUno even naar de uitvaart van een van de bekendste acteurs van Italië.

De oude baas liet een veel jongere vrouw achter, en twee volwassen dochters.

Ze zaten op de eerste rij in een millennia-oude kapel in Rome terwijl de ene na de andere actrice, regisseur en filmbaas op het spreekgestoelte hun respect kwamen payen.

De 3 rouwende vrouwen werden voortdurend door de regie in beeld gebracht als er weer iemand een hilarische anekdote of emotioneel vaarwel had uitgesproken.

Maar het leek wel alsof ze totaal niet geraakt werden.

Vanachter hun zwarte mondkapjes vertrokken ze geen spier. Ze kwamen over als robots.

Ik realiseerde me toen dat hun robotgezichten veroorzaakt werden doordat ze wisten dat hun gezicht onzichtbaar was door dat mondkapje. Dat doen een paar maanden lockdown met je.

Ze bespaarden zich de moeite om veel emoties te tonen, want ze wisten dat die toch onzichtbaar zouden zijn geweest.

En dat is dus niet waar, realiseerde ik me.

Die 3 vrouwen waren één ding vergeten:

Hun ogen doen ook mee.

Ons onderbewuste neemt lachende, trieste of geraakte ogen direct waar. En als ogen neutraal staan in een emotionele situatie denken mensen dat je een robot bent.

Weet je wat een plek is waar jij nu misschien ook onbedoeld overkomt als een robot?

Op je website.

Dat zit zo.

Je hebt geen persoonlijk contact met je websitebezoekers, en dat heeft ongeveer hetzelfde effect op jou als een mondkapje.

Je denkt al snel dat je emoties tonen geen zin heeft.

Maar het tegenovergestelde is waar. Juist doordat bezoekers jou niet persoonlijk spreken, hebben ze extra veel behoefte om jou te voelen op je website.

Net als bij het dragen van een mondkapje moet je als ondernemer op je website dus extra je best doen om nog iets van je gevoel over te brengen.

Ik ga je daar tips voor geven volgende week vrijdag, in mijn online seminar met de titel 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

Je ziet daarin manieren om op je website gedrag te vertonen waar klanten naar snakken, helemaal in deze dooie, contactloze tijden.

De link om je gratis aan te melden voor dit seminar is http://www.seminars.gratis

Ik wens je alvast een mooi weekend.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: