Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo vang je walvissen

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een van mijn vrienden ken ik al 36 jaar.

We hebben elkaar ontmoet toen we allebei Verkenners waren bij een scouting-groep in Breda, hij 13 en ik 14 jaar.

Zijn patrouille was de Leeuwen en ik zat bij de Sperwers.

Nu zijn we middelbare mannen, en hij is psychiater geworden.

We mountainbiken elke zondag samen, en we lullen over het leven.

Als een van ons een probleem heeft, dan drinken we een borrel.

Ben ik degene met het probleem, dan zet hij niet de ‘psychiater’ aan.

Hij behandelt me niet als een van zijn cliënten. Want we zitten bij een houtvuur en we nippen aan iets lekkers.

Hij haalde bijvoorbeeld een keer een fles Bokma Double Cask 10 jaar tevoorschijn. Gerijpt op Frans eikenhouten vaten en met een smaak van romige vanille.

De setting is er dan niet naar dat hij zichzelf professioneel AAN zet.

Ik verwacht dat ook niet van hem.

Als ondernemer heb je ook een relaxte setting nodig voor je gesprekken met klanten.

Maar dan een setting waarin jij jezelf wél AAN gaat zetten als expert.

Je creëert een moment waarop jullie allebei tijd hebben. En een setting waarin je klant verwacht om door jou ‘behandeld’ te worden.

Die klant verwacht een oplossing van jou.

Die verwacht dat je een volgende stap aanbiedt waarvoor goed betaald moet worden, en waarin je het probleem oplost – of waarin je de klant leert om het zelf op te lossen.

Die setting is een van je lucratiefste momenten van de week. Want je verkoopt daarin je meest waardevolle dienst, training of coaching.

Niet alleen jij moet AAN staan in dat gesprek. Ook je klant moet AAN staan: die moet openstaan voor een flinke investering.

Het leven is te kort om gesprekken te voeren met klanten die UIT staan. Die geen volgende stap willen zetten, of die geen investering willen doen.

Zulke klanten krijg je in je verkoopgesprekken als je geen visnet hebt.

Geen net waarmee je alleen de grootste klanten vangt en die toelaat in het gesprek met jou.

Zo’n visnet heb ik in de afgelopen 12 jaar geperfectioneerd.

In het begin was mijn net veel te fijnmazig. Daardoor kreeg ik te veel klanten in mijn gesprekken. En te veel kleine visjes.

Daar zaten klanten bij die geen match waren met mij, en klanten die niet openstonden voor de hooggeprijsde dienst die ik in het gesprek aanbood.

Na 12 jaar heb ik een visnet waarmee we alleen nog walvissen vangen.

Alleen de grootste klanten laten we toe in de gesprekken.

En die walvissen zeggen bijna allemaal JA tegen een investering van duizenden euro’s.

Het zijn hele makkelijke gesprekken doordat de klant en ik van tevoren al weten dat we een match zijn en dat de klant waarschijnlijk JA gaat zeggen.

Het is ongecompliceerd en het levert een van de mooiste gesprekken van de week op. Ook voor de klant.

Voor het creëren van zo’n setting en het maken van zo’n visnet heb ik zelf 12 jaar nodig gehad.

Inmiddels heb ik zo veel van die gesprekken gevoerd dat ik de shortcuts kan zien.

Ik kan jou wijzen op alle fouten die ondernemers maken in hun gesprekken, en je daar omheen leiden.

Het is voor jou niet nodig om 12 jaar te experimenteren met verkoopgesprekken, settings en visnetten zoals ik heb gedaan.

Het is ook niet nodig om door te gaan met je huidige aanpak van verkoopgesprekken, als die te weinig omzet opleveren.

Ik kan je in één training uitleggen hoe je walvissen vangt.

Dat ga ik vanaf half februari doen, in mijn nieuwe online training Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

En het is in mijn bedrijf traditie dat ik een nieuwe training introduceer met een BETA-lancering.

Dat is een week waarin je een nieuwe online training kunt aanschaffen met een idiote korting.

Want hij is nog niet gemaakt, en je moet dus nog even wachten.

Het voordeel daarvan is dat je wel bij de opnames van de trainingsvideo’s kunt zijn – online uiteraard – en aan het eind van de opname steeds vragen kunt stellen.

Plus je krijgt 2 bonussen ter waarde van 3.500 euro.

Een van de bonussen is een video waarin ik uitleg hoe je in 1 dag een hooggeprijsde dienst toevoegt aan je business.

Een dienst die aantrekkelijk is voor walvissen.

Die BETA-lancering is op Eerste Kerstdag gestart. En hij loopt af op Oudejaarsdag om 17 uur.

De tijdelijke pagina om mijn complete aanpak voor verkoopgesprekken te krijgen is www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-beta/

Aartjan van Erkel

PS

Ik kreeg mails van een paar klanten die niet geloven dat ik deze training nooit meer voor dit lage bedrag ga aanbieden. Bij de vorige BETA-lancering kreeg ik ook van zulke ongelovige mails. Wat ik een paar maanden later ook kreeg, waren reacties van beteuterde klanten die tijdens de officiële lancering baalden dat ze niet hadden toegeslagen toen de BETA-lancering liep. Ze hebben de training alsnog gekocht, voor de veel hogere prijs die ik er inmiddels voor rekende. Mij maakt het niet uit. Your call.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten