Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Alles is voor Bassie

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een zwetende man neemt tegenover je plaats aan je tafeltje.

“Hoi, ik ben Peter. En jij bent Annemarie zie ik”.

Je neemt een slokje uit je glas en hoopt dat de 3 minuten snel voorbij zullen gaan.

Peter vraagt of je dit vaker doet. Nee, het is de eerste keer.

Voor hem ook. Hij vindt het verrassend leuk eigenlijk. Jij? Ja, best leuk.

Terwijl zwetende Peter vertelt over zijn werk als projectleider in de ICT – “In onze business unit is vorig jaar scrum ingevoerd, dat was een gamechanger” – gaat je blik naar het tafeltje naast je.

Daar zit een aantrekkelijke rijschoolhoudster met tegenover zich een kale onderuitgezakte man die tot nu toe aan elk tafeltje zijn gesprekspartner hardop aan het lachen heeft gekregen.

In je hoofd ga je de speeddates af die je het afgelopen halfuur hebt gehad: een horeca-ondernemer, een maatschappelijk werker, een muzikant en een systeembeheerder.

Bij alle vier heb je NEE aangekruisd. Het waren allemaal frisgewassen, niet onknappe mannen, maar geen materiaal om je single-status voor op te geven.

Aan het eind van de sessie loop je het café uit, twaalf NEE’s en één JA verder.

Het heeft je een avond gekost en het was best genoeglijk, maar de enige man met wie je echt een klik had was Maarten – een buitenman met leren jek – en die klikte aan hun gezichten te zien met bijna alle dames.

Speeddaten lijkt op de manier waarop veel ondernemers hun sales aanpakken.

Ze zoeken een manier om zo veel mogelijk afspraken te krijgen met potentiële matches.

En dan maar lullen als brugman.

Hopen dat er een paar opdrachten vallen.

Alle mislukte gesprekken zijn het risico van het vak.

Als je houdt van veel praten en je hebt alle tijd van de wereld, dan werkt dat misschien prima voor je.

Maar slimme ondernemers pakken het anders aan.

De steken geen tijd in business blind dates met maybe’s. Die gaan alleen maar voor matches.

Ze maken alleen maar afspraken met klanten waarvan ze bijna zeker weten dat ze JA gaan zeggen.

Alsof ze bij het speed daten 12 kandidaten voor hun neus krijgen waardoor de feromonen gaan dansen. Husband material.

En waarbij ze geen concurrentie hebben. Ze creëren een speed date café waarin maar één tafeltje staat en waarin alle kandidaten voor hen zijn.

Een Alles is voor Bassie-situatie.

Want je tijd als ondernemer is te waardevol om kansloze gesprekken te voeren.

Creëer daarom een proces waardoor klanten op je af komen die jou aantrekkelijk vinden, en bied alleen aan de allerbeste klanten een belafspraak aan.

Jouw tijd. Jij bepaalt wie daar gebruik van mag maken.

Geef kandidaten een aantal opdrachtjes zodat de kleine visjes door je net heen zwemmen en je tijdens het gesprek al weet dat je zit te bellen of Zoomen met een potentiële topklant.

Een walvis.

Mijn visnet om walvissen te vangen heb ik gevlochten in 12 jaar, en daardoor hebben mijn verkoopgesprekken nu een close rate van meer dan 90%.

Terwijl ik introvert ben en vroeger telefoonangst had.

Deze week deel ik voor de allereerste keer mijn visnet voor het vangen van walvissen.

Door mijn nieuwe online training te lanceren: Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

Tot morgenmiddag 17 uur geldt daarvoor een korting van 70% die ik alleen in deze eindejaarsweek geef, en die daarna nooit meer terugkomt.

Want de training is in BETA en je kunt nu als allereerste instappen.

Wat je gaat ontdekken in deze training is onder andere:

  • Waarom iets duurs verkopen ongeveer even veel tijd kost als iets goedkoops verkopen. Daarom focussen we in deze training op je duurste diensten, trainingen en coaching. Want dan levert elk gesprek het meeste op.
  • Hoe je voorgoed een einde maakt aan ontsporende verkoopgesprekken doordat je nooit meer hoeft te improviseren.
  • Hoe je voorkomt dat je babbelzieke klanten in je calls krijgt die je de oren van je kop kletsen terwijl ze geen enkele aankoopintentie hebben.
  • Hoe je voorkomt dat klanten tijdens de call worden gestoord, of jullie belafspraak glad vergeten. Je hebt straks alleen nog maar eager klanten in je calls die van tevoren al weten dat ze het gaan doen.
  • Wat je concurrenten verkeerd doen in hun gesprekken – en jij nu misschien ook wel – waardoor ze goedkoop en desperate overkomen. Dat is zeer onaantrekkelijk, bijna afstotelijk voor klanten. Jij gaat je calls positioneren als een privilege in plaats van iets wat je gratis weggeeft, waardoor je straks een sterk verbeterd imago hebt als de topexpert in je markt.
  • Hoe je bezwaren wegneemt die klanten in hun hoofd hebben, waardoor ze opgelucht zijn en met een diep gerustgesteld gevoel JA zeggen.
  • Hoe je voorkomt dat klanten je ooit nog te duur vinden, barterdealtjes proberen te sluiten of zeuren om korting.

Morgen is de laatste dag dat de aanmeldpagina online staat: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-beta 

Om 17 uur morgenmiddag halen we hem voorlopig offline, en als ik de training officieel lanceer is hij fors duurder.

Aartjan van Erkel

PS

Wil je mijn persoonlijke VIP-begeleiding bij het voeren van je verkoopgesprekken? Meld je dan aan voor de VIP-variant van deze training. Daarop krijg je tot morgenmiddag 17 uur óók 70% korting.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten