Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Mijn nekharen staan recht overeind

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zen-meester Katagiri Roshi zei:

“It is very deep to have a cup of tea”.

Precies op het moment dat ik dit schrijf, begint de beker groene thee die op mijn tafel staat tegen me te praten.

Ik zweer dat ik dit niet verzin.

De beker is bijna leeg en er staat zo’n knijp-thee-ei rechtop in. Dat glijdt opeens weg langs de rand van de beker, wat een raar skriekend geluid maakt.

Mijn nekharen staan recht overeind.

Op het moment dat je antennes allemaal aan staan en je in contact bent met je gevoel, komen indrukken harder binnen.

Je schrikt eerder.

Je begrijpt ook meer.

Bijvoorbeeld als je met iemand in gesprek bent.

Als je antennes allemaal aan staan, dan ben je op dat moment een aantrekkelijke gesprekspartner.

Je hoeft daarvoor niks te zeggen.

Alleen maar te luisteren. Degene met wie je praat, voelt het meteen als jij diep in het gesprek zit.

Als je 100% aanwezig bent. Als je enige doel is om de ander te begrijpen.

Je geeft daarmee een cadeau.

Want echte interesse maken de meeste mensen niet zo vaak mee.

In gesprekken zijn we vaak meer bezig met elkaar entertainen, elkaar overtreffen en met stiltes voorkomen.

Niet met echt luisteren.

Dat is ook zo in verkoopgesprekken.

Als je dus met een klant aan de lijn zit, of op Zoom.

In een goed verkoopgesprek hoef je bijna niks te zeggen.

Alleen maar een paar extreem belangrijke vragen te stellen.

En daarna hoor je vanzelf waar je klant zit, en of je kunt helpen.

Klanten ervaren dat als een diep gesprek, en jij hoeft er heel weinig voor te doen.

Stoppen met je best doen. Stoppen met praten. Stoppen met verkopen.

Vooral stoppen met dingen. En dan luisteren met je antennes aan.

Het is een gesprekstechniek die het beste past bij mensen die geen overdreven groot ego hebben.

En die geen type zijn dat zichzelf graag hoort praten.

Hoe aantrekkelijk ben jij eigenlijk als gesprekspartner?

Wat voor ervaring geef jij aan klanten met wie je in gesprek gaat?

Ervaren ze dat als een goed gesprek, of voelen ze dat jij iets aan het verkopen bent?

In de meeste situaties luister ik liever dan dat ik praat. Ik schrijf ook liever dan dat ik praat.

Ik ben niet ad rem. Het duurt even voordat ik weet wat ik moet zeggen.

Als ondernemer had ik daarom vroeger telefoonangst voor verkoopgesprekken.

Klanten zeiden vaak NEE, en ik voelde me afgewezen. Onbegrepen.

Daarom ben ik 12 jaar geleden op zoek gegaan naar een gesprekstechniek die werkt voor mij als introvert.

Waarin ik vooral moet luisteren, waarin geen ruimte is voor small talk, en waarin ik toch in control ben.

Want je wilt geen 2 uur zitten luisteren naar een ratelende klant die ervan geniet dat jij zo goed luistert.

In de afgelopen 12 jaar heb ik honderden verkoopgesprekken gevoerd.

Wat uiteindelijk een formule heeft opgeleverd waardoor bijna al mijn gesprekken tot een verkoop leiden.

In mijn gesprekken ben ik bijna alleen maar aan het luisteren. En stel ik een aantal extreem belangrijke vragen.

En vlak voor Kerst realiseerde ik me dat verkoopgesprekken op afstand de komende jaren een van de relevantste vaardigheden zijn voor ondernemers.

Dat inzicht kreeg ik tijdens het hond uitlaten, en ter plekke heb ik een bericht gestuurd naar mijn team.

Dat we tussen Kerst en Oud en Nieuw een BETA-lancering gaan doen.

Daarin bied ik een nieuwe training aan voor ondernemers die willen scoren zonder scoringsdrang.

De nieuwe online training heet Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken en ik neem hem op vanaf half februari.

Maar je kunt nu al intekenen, voor de laagste prijs waar ik hem ooit voor ga aanbieden.

Je moet dus even wachten tot je hem krijgt. Maar in ruil daarvoor nodig ik je uit om bij de opnames van de trainingsvideo’s te zijn.

Online, natuurlijk.

Je hebt daardoor veel meer mogelijkheden tot het stellen van vragen dan mensen die de training straks recorded kopen bij de officiële lancering.

Bij de officiële lancering is de training ook nog eens fors duurder.

We hebben op Eerste Kerstdag een tijdelijk BETA-pagina online gezet waar je deze nieuwe training als allereerste kunt aanschaffen.

Dit is de link: www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-beta

Op Oudejaarsdag om 17 uur gaat de pagina offline.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten