Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gebruik nooit een gele markeerstift

Aartjan van Erkel

in Uncategorized

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Onderwijspsycholoog Gino Camp waarschuwt tegen het gebruik van gele markeerstiften.

Hij speurt namelijk als onderzoeker naar manieren om beter te leren.

Tijdens een keynote vraagt hij aan zijn publiek – allemaal intelligent uitziende, jonge mensen – hoe ze studeren:

“Wie doet er weleens aan samenvatten?” 

Veel handen gaan omhoog.

“Wie arceert er weleens tekst met een gele marker?”

Weer een aantal handen omhoog.

“Wie leest de stof nog een keer door nadat je hem voor de eerste keer hebt gelezen?”

Bijna alle handen gaan omhoog.

“Laat dat nou nét de strategieën zijn die niet effectief zijn!”, zegt hij glunderond tegen zijn inmiddels schaapachtig kijkende publiek.

Ze zien er opeens een stuk minder slim uit.

“Dit is bizar: de hele wereld gebruikt deze strategieën intensief en we weten inmiddels uit wetenschappelijk onderzoek dat die niet effectief zijn.”

Gino Camp vindt het ook bizar dat leraren vaak niet weten welke manieren om te leren dan wél effectief zijn.

En verdammt, mijn zoon van 15 heeft van zijn geschiedenisleraar inderdaad ook net weer gehoord dat hij moet samenvatten om het verhaal van de Romeinse Republiek in zijn hoofd te krijgen.

Camp geeft aan zijn publiek vervolgens 2 tips die wel werken en die wil ik je niet onthouden.

Hij legt uit op welke manier je nieuwe dingen moet lezen als je ze lang wilt onthouden.

Stampen heeft geen zin, zegt hij. Wat wél werkt, is het spreiden van je leermomenten.

Als je een hoofdstuk hebt gelezen, ga dan niet meteen met de inhoud oefenen. Spreid je leermomenten.

Laat het dus even liggen en lees het verspreid over de tijd nog een paar keer.

Zonder in je boek te kladderen met stiften: dat haalt je alleen maar uit je concentratie.

De tweede manier om dingen langer te onthouden, is jezelf toetsen.

Dat betekent: voordat je iets nog een keer leest, vraag jezelf dan eerst af wat je nog hebt onthouden.

Want dingen die je ophaalt uit je geheugen, onthoud je veel beter dan dingen die je doorleest.

Spreiden van leermomenten dus, en jezelf toetsen. Heb je die, grote smurf?

Leuke, simpele tips die je iedere keer kan toepassen als je een interessant boek aan het lezen bent en je wilt de inhoud onthouden.

Ze kunnen je leven veranderen als je het interessant vindt om te leren.

Dingen die ons leven veranderen zijn een soort heilige graal waar we naar op zoek zijn.

Want van groeien worden we gelukkig. Blijkt óók uit wetenschappelijk onderzoek.

Langdurige gedragsverandering vinden we dus bloedje-interessant. Maar die is ook superzeldzaam.

Weet iedereen die weleens heeft geprobeerd om af te vallen of meer te gaan sporten.

En we realiseren ons niet altijd wie de succesvolste aanbieders van langdurige gedragsverandering zijn.

Ter wereld.

Dat zijn religies.

Het christendom en het jodendom flikken dat al pak ‘m beet 2.000 jaar.

De islam een eeuw of 4 korter, en het boeddhisme een eeuw of 5 langer.

Dat zijn duizondon jaron!

Hoe doen ze dat?

Nou, dat doen ze op 8 manieren.

Er zijn 8 strategieën die religies gebruiken om het gedrag van hun volgelingen blijvend te veranderen.

Die ze allemaal delen. Welke god ze ook aanhangen. Welke taal ze ook spreken. Hoe warm het daar ook is.

Maakt allemaal niet uit. Die 8 strategieën om volgelingen te krijgen zijn universeel.

En blijkbaar werken ze voor miljarden mensen die bij die religies aankloppen omdat ze gered willen worden, of omdat ze vrede willen vinden.

Oftewel: ze willen hun eigen gedrag veranderen.

Ook jij verkoopt waarschijnlijk gedragsverandering.

Je product is transformatie. Mensen kloppen bij jou aan omdat ze hun leven willen veranderen.

Het is jouw taak als expert om die verandering permanent te maken voor zo veel mogelijk mensen.

Dat is waarschijnlijk je missie.

Want dan help je mensen pas echt.

En jezelf ook, want het is een prachtige business als je levens verandert en klanten voor het leven krijgt.

De 8 formules die je kunt leren van religies om volgelingen te krijgen, heb ik uitgelegd in een masterclass.

Die sturen we aanstaande maandag naar de Members van Het Lab.

Jij bent nog geen member, hebben we gezien. Schiet mij maar lek, maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten.

Maar weet in ieder geval wel dat we deze masterclass aanstaande maandag naar de drukker sturen.

Maandag om 17u verstrijkt de deadline om deze 8 formules in handen te krijgen. Daarna is het te laat.

De link naar verlossing is www.HetLab.online en wie weet zie ik je vanaf deze maand eindelijk in Het Lab.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: