Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Hoe je de beste klanten opvist uit je markt
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Vroeger toen we nog peuters hadden, gingen we regelmatig ’s zomers naar Terschelling.
Terschelling staat erom bekend dat ze overal cranberries in stoppen. Je kunt er ook lekkere schapenkaas kopen.
Maar het leukste culinaire adresje vond ik een man die in de schuur achter zijn huis makrelen rookte.
In mijn herinnering had hij een verweerd gezicht en een baard, maar waarschijnlijk laat ik me nu meeslepen door waddenromantiek.
Urenlang hingen zijn makrelen met zijn allen in een rookruimte die hij nauwgezet op een zeer lage temperatuur hield.
Om zijn vissen te roken gebruikte hij alleen maar beendroge snippers van beukenhout uit een Terschellings bos.
Maar dat hout mocht ab-so-luut niet gezaagd zijn met een kettingzaag. Godnee.
Want aan de ketting van zo’n zaag blijkt altijd olie te zitten en Neptunus verhoedde dat die chemische olie in zijn rookoven terecht zou komen.
De nog lauwe visjes werden per stuk verkocht aan gelukkige voorbijfietsers.
Om ze te verpakken rolde hij ze in een stukje vetvrij papier en dan in een krant.
Die kranten haalde hij niet uit de oudpapierbak, neeneenee. Hij haalde die speciaal op bij de boekhandel in het dorp die ook kranten verkocht.
Hij kreeg altijd de kranten van de vorige dag mee die niet verkocht waren, en dus ook nooit aangeraakt door mensenhanden.
Want er mochten uitsluitend perfect schone krantenvellen om zijn slowfood-makrelen gewikkeld worden.
Ik heb daarna nooit meer zulke lekkere makreel gegeten, en ik zou in staat zijn om er speciaal voor naar Terschelling te varen.
Het visvlees was zo mals en had zo’n goddelijke rooksmaak dat ik in vervoering boven mijn vetvrije papiertje zat totdat de graat helemaal schoon was, en het vet tot aan mijn horloge zat.
Volgens mij is hij niet meer in business, dus mail me niet om zijn adres te vragen. (Maar als jij weet dat zijn vis toch nog ergens verkocht wordt op het eiland, mail mij dan uiteraard direct.)
Mensen vinden het fantastisch om het beste adresje ergens voor te weten.
De beste gerookte makreel. De zuurste rode goudreinetten voor appeltaart. Of de beste onderhoudsgarage voor een Volvo Amazone uit 1963.
Voor het beste adresje rijden ze om. Ze koesteren het. Ze vertellen het fluisterend door. Maar alleen aan hun beste vrienden.
Jij kunt in jouw markt ook bekendheid krijgen als het beste adresje.
Tenminste, als je bereid bent om het idee los te laten dat je er voor iedereen bent.
Als je kunt loslaten dat je de massa wilt bedienen.
De realiteit is dat de massa helaas voor het grootste deel bestaat uit mensen die weinig geld hebben, die onverschillig zijn en die jou niet waarderen.
Het is een bevrijding om je van die mensen los te maken.
Want als jij ergens de beste in bent, dan verdien je ook de beste klanten.
Die jou koesteren en die je naam fluisterend doorvertellen aan hun beste vrienden.
Het is heerlijk om voor zo’n markt te werken. Om alleen nog maar klanten in je bedrijf te krijgen die met glimmende ooggies bij jou komen en die zich verheugd hebben op jullie ontmoeting.
In mijn eigen markt jaag ik al jarenlang alle mensen weg die toch alleen maar de leidingen verstoppen.
Daardoor heb ik alleen maar de beste klanten overgehouden. Ontmoetingen met mijn klanten voelen nu elke keer als een warm bad. Ook als we online zijn.
En mijn omzet is maal 6 gegaan.
De beste klanten eruit vissen doe ik met 5 dingen, die jij ook kunt gebruiken om het beste adresje te worden in je markt:
1. Met een goed verkopende website die jou extreme expertstatus geeft
2. Met een explosie aan marketingcontent waardoor je voortdurend zichtbaar ben in de inbox en op de socials
3. Met entertainende e-mailnieuwsbrieven voor je beste klanten en prospects, waardoor ze gaan lezen, klikken en kopen
4. Met een zakelijk boek dat wordt beschouwd als het beste boek in de branche en dat belachelijk goed verkoopt
5. Met de ultieme online trainingen die jouw expertise bevatten en die je verkoopt aan de bovenkant van de markt
Ik heb er jaren over gedaan om de code te kraken van deze 5 dingen. En daarna heb ik er 5 online trainingen over gemaakt.
Daarin vertel ik je al mijn vissersgeheimen en neem ik je persoonlijk op sleeptouw.
Ik wil je de tip geven dat ik deze week een Black Friday Deal voor je heb.
Dat betekent dat je alle 5 die verrukkelijke online trainingen nu voor half geld kunt aanschaffen.
Maar alleen als je op tijd bent en naar deze pagina toe gaat voordat hij offline gaat: www.schrijvenvoorinternet.nl/blackfriday
See you on the other side,
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl