Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schokkende afstudeerscriptie slaat in als een bom

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Student geschiedenis Thijs Voskuilen schrijft in 2002 een doctoraalscriptie die leest als het scenario van een spionagefilm.

Uitgeverij Ambo geeft hem meteen uit als het boek ‘Alias Paulus’, dat ik al een paar keer met een losse kaak heb gelezen.

De eerste helft van het boek is verpakt als een talkshow van David Letterman, en de tweede helft is een filmscenario.

Voskuilen trekt in zijn boek een brisante conclusie, want die slaat de bodem weg onder het christendom.

Hij krijgt van zijn prof een 9 en het jonge broekie irriteert met zijn scriptie grote groepen gristenen en veel zereneuze theologen.

Dat zit zo.

De provocerende conclusie van zijn onderzoek is:

De apostel Paulus, grondlegger van het christendom, was een geheim agent van de Romeinen.

Waaaat?

Paulus heette namelijk eerst anders. Vroeger was hij Saul, en hij was een fanatieke vervolger van de aanhangers van een militant groepje joden die Jezus als hun leider beschouwden.

Ze gebruikten geweld tegen de Romeinen, die aan de macht waren in Israël.

Christenmoordnaar Saul krijgt tijdens een van zijn reizen een visioen. Hij wordt omstraald door licht uit de hemel en hoort een stem die zegt: “Saul, Saul, waarom vervolg je mij?”

Het is Jezus die hem toespreekt, en dit visioen verandert Sauls leven. Hij bekeert zichzelf tot het christendom, wordt een volgeling van Jezus en vanaf dat moment noemt hij zichzelf Paulus.

De brieven van Paulus zijn de basis van het nieuwe testament. Een van de dingen die de apostel Paulus schrijft is een citaat van Jezus die opeens geweldloosheid predikt: “Vergeld geen kwaad met kwaad.”

Het bekende toekeren van de andere wang als je geslagen wordt? Dat is in de bijbel terechtgekomen doordat Paulus erover schreef.

Dat kwam de Romeinen iets te goed uit, bedacht Thijs Voskuilen.

Hij ging op onderzoek uit en in zijn boek ontmaskert hij Paulus zeer overtuigend als geheim agent van de Romeinen.

Paulus infiltreert in de nieuwe religie die zich het christendom noemde door een leidersrol te pakken, zodat hij propaganda kan verspreiden namens het Romeinse gezag.

Een paar argumenten die Voskuilen aanvoert voor zijn ‘Paulus als 007’ theorie:

  • Saul was eerst een moordlustige christenvervolger die geholpen werd door het Romeinse leger
  • De brieven van zijn alter ego Paulus in het nieuwe testament roepen op tot trouw aan Rome
  • Hij schrijft dat christelijke gemeenten belasting moesten afdragen aan de Romeinse keizer
  • Hij presenteert de executie van Jezus door de Romeinen als een godswonder
  • De joden plegen een aanslag op Paulus, waarna hij door de Romeinen gauw wordt afgevoerd en ‘gevangen’ gezet in… het veilige Rome
  • De Romeinse keizer wordt uiteindelijk zelf christen en propageert dat superrelaxte geweldloze geloof

Fascinerond.

Alles begint met het visioen van Saul, dat hij volgens Voskuilen uit zijn dikke duim gezogen heeft.

Slim, want niemand trekt een visioen in twijfel. Ze komen voor in bijna alle wereldreligies en het zijn spirituele, transformatieve momenten.

Life changing.

Jij kunt de kracht van het visioen ook gebruiken in je marketing, trouwens.

Daar heb je geeneens lichtflitsen uit de hemel of brandende braambosjes voor nodig.

Het enige wat je nodig hebt zijn 6 elementen die ik je geef in de nieuwe masterclass die ik heb gemaakt.

Je kunt een visioen gebruiken om mensen over de drempel te trekken en klanten voor het leven te krijgen.

Mensen die in jou geloven en trouwe volgelingen van je worden.

Allemaal door 1 visioen dat je met een paar zinnen in hun brein kunt planten.

De Members van Het Lab krijgen aanstaande maandag deze nieuwe masterclass toegestuurd.

Maandag is ook meteen de deadline om Member te worden als je hem ook wilt ontvangen.

Als je dinsdag Member wordt ben je ook welkom, maarrrr dan krijg je niet meer deze masterclass. De eerste masterclass die je dan krijgt is namelijk die van de maand erna.

Dit is de link waar de klok tikt: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast