Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Hee! Heb jij een probleem? Ik heb geen probleem, heb jij een probleem?”

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Jarenlang woonde ik een vollekse wijk in de stad Utereg.

Op een avond kwam er een vriend uit Amsterdam op bezoek.

Toen ik mijn voordeur voor hem opendeed, vertelde hij glimlachend wat er zojuist was gebeurd bij de bushalte.

Een jongeman had aangeboden om hem te helpen.

Want nadat hij uit de bus was gestapt, had die jongen hem aangesproken en gevraagd of hij een probleem had.

Dat was toch aardig.

Sommige hangjongeren hebben zo hun eigen manier om met je in gesprek te gaan.

Als ondernemer doe je dat ook.

Gesprekken op gang proberen te brengen.

De eerste stap richting je klant zetten. Waarna je hoopt dat je klant een stap richting jou zet.

En veel ondernemers lijken eigenlijk een beetje op hangjongeren.

Want ze gaan de interactie aan op een manier die niet zo lekker overkomt.

Niet omdat ze intimidatie gebruiken.

Maar het lijkt er een beetje op, want ze roepen wel een contraproductieve emotie op.

En dat is: verveling.

Dat komt: de marketing van de meeste ondernemers is abstract.

Ze gebruiken modewoorden als ‘grip’, ‘impact’ en ‘verbinding’.

Klinkt pittig, maar wat betekent het precies?

Iedereen die leest dat ze ergens ‘grip op gaan krijgen’, denkt daar iets anders bij.

Je marketing is dan net als een kleurplaat die nog niet is ingekleurd.

Iedereen moet maar zien. Je verwacht dat je klanten jouw verhaal zelf inkleuren.

Maar zo veel moeite doen ze niet. Het is te veel werk.

Verveeld klikken ze je website of nieuwsbrief weg.

En je stelt ze ook teleur.

Want ze verwachten van een ondernemer een goed verhaal.

Een ingekleurde kleurplaat, een lust voor het oog waar de emotie van af spettert.

Heb dus een goed verhaal op het moment dat je de interactie aangaat.

Liefst door een VISIOEN te schilderen.

Geef ze een visuele ervaring. Bovennatuurlijk, bijna.

Een visioen is life changing.

Als mensen een visioen krijgen, in verhalen uit de wereldliteratuur of in de bijbel, dan verandert dat ene moment hun hele leven.

Ze gaan zich totaal anders gedragen.

Dat is de kracht van het visioen.

Het is een bijna spirituele beïnvloedingstechniek.

Nou is het misschien een beetje oneerbiedig om een visioen onder de microscoop te leggen.

Maar toch heb ik dat gedaan.

En het blijkt dat er altijd 6 elementen aanwezig zijn waardoor visioenen het leven van mensen veranderen.

Je ziet het in religies, je ziet het in onsterfelijke volksverhalen, je ziet het in onvergetelijke speeches.

Visioenen. En hun 6 elementen voor beïnvloeding.

Die zijn allemaal beschikbaar en hebben zichzelf al duizenden jaren lang bewezen.

Als ondernemer kun je die zó gebruiken om klanten een bijna spirituele ervaring te geven als ze jouw marketing tegenkomen.

Daarom heb ik een aantal visioenen voor je uit elkaar getrokken en geanalyseerd.

Visioenen die de wereld veranderd hebben, en die de massa’s in beweging hebben gebracht.

Daarover heb ik een masterclass gemaakt. Daarin vind je alle elementen om het leven van je klanten blijvend te veranderen.

Aanstaande maandag verschijnt die nieuwe masterclass aan de Members van Het Lab.

Maandag is ook de dag dat de poort definitief sluit.

Dit is de link om het mistige universum van de abstracte marketing te verlaten, en toe te treden als Member: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: