Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Euhm, hoeliebedoelie?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Bij vrienden van ons hing jarenlang zo’n Loesje-ansichtkaart op het toilet. Met het opschrift:

‘Er wordt teveel abstract gedingest.’

Dat zie ik een hoop ondernemers ook doen, als ik bijvoorbeeld naar hun website kijk.

Onder het beruchte kopje ‘Visie’ bijvoorbeeld, daar wordt vaak verrukkelijk abstract gedingest.

Even kneukelen?

Nou, hier is voor de lol een citaatje van de website van een groot bouwbedrijf:

“Ons doel is om de voorkeurspartner te zijn van onze stakeholders, vanwege ons vermogen om passende oplossingen te bieden voor complexe bouwprojecten. We blijven ons inzetten om verder te bouwen aan vertrouwen.”

Euhm, hoeliebedoelie?

Van zo’n visie barst er niet echt een Braziliaans carnaval los in ons hoofd, of wel dan?

Dat komt doordat de tekst 100% abstract is.

En dus: iedereen die het leest kan zich er iets anders bij voorstellen.

Kán zich iets voorstellen. Maar de realiteit is: ze stellen zich hemmeneks voor, slaan jouw abstracte geneuzel snel over, en gaan op zoek naar iets interessanters.

Bijvoorbeeld de website van je concurrent.

Dus als je nou tóch hele vergaderingen belegt om een visie op te stellen grote smurf, schrijf dan geen visie maar een VISIOEN.

Visioen is de knappe spannende zus van visie.

Door een visioen gaan je lezers AAN.

Hun brein licht op als een kerstboom. Van een visie gaat hun licht juist UIT.

Een visioen bestaat maar uit een paar zinnetjes. Die paar zinnetjes kunnen alles voor je veranderen.

Onsterfelijke leiders en vertellers gebruiken het visioen al duizenden jaren in hun verhalen en speeches.

Ik heb voor je geanalyseerd wat ze doen om het brein van hun toehoorders AAN te zetten.

Ze gebruiken namelijk 6 elementen waardoor mensen niet anders kunnen dan luisteren, knikken en geëmotioneerd raken.

De formule met de 6 elementen om je klanten een visioen te geven en op een veel dieper emotioneel niveau aan je te binden, sturen we maandag om 17 uur naar de drukker.

Na de deadline van maandag is het onmogelijk om deze formule nog in handen te krijgen.

Dit is de pagina waar de klok tikt: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast