Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Vastgelijmd

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je goed kijkt, kun je deze maand een getijgerde lijmspuiter betrappen.

In je eigen huis.

Dat is een wild beest dat op zijn prooi af sluipt en dan een plakkerig net over hem heen gooit.

Die daardoor vastgelijmd zit aan de vloer. En vervolgens wordt opgegeten.

De getijgerde lijmspuiter heeft 6 ogen, en als het geen spinnetje van 5 milimeter groot was dan zou het een farking eng beest zijn.

Als je een live training volgt in een zaaltje, dan zit je ook vaak vastgelijmd. Aan je stoel.

Want je kunt niet je tas inpakken en het pand verlaten zonder dat het heel erg opvalt.

Dus hoe saai de training ook is, de meeste mensen zitten hem uit. Voor de lieve vrede.

In die muffe Van der Valk-zaal met op elke tafel die zwetende kannen met van dat laffe water waar onkruid in drijft, of stukken natte komkommer.

Bij een online training gaat dat heel anders.

Zodra het een beetje saai wordt, zitten ze al op Instagram.

Dat stond al open op een andere tab.

Neuzel jij dan nog 5 minuten langer door zonder ze te boeien, dan openen ze nog een tab en typen in de adresbalk de letter F.

Ze gaan op een trip naar de blauwe suikerberg en daar kun jij niet tegenop trainen.

Ze klikken jouw training dicht. Denk je dat ze daarna nog zin hebben om naar jou te luisteren als ze de vorige keer verveeld zijn afgehaakt?

Veel trainers begaan per ongeluk de zonde dat ze hun klanten vervelen.

Want ze hebben in hun hoofd een hele lijst van eisen waar hun training aan moet voldoen.

Mijn klant Marja vertelde:

“Ik was in mijn trainingen heel erg bezig met: hoe kan ik hem zo maken dat het didactisch helemaal klopt, bijvoorbeeld met leercurves en leerstijlen? Waar zitten mensen in hun leerproces? En moet ik ze nu een reflectieverslag laten schrijven?

Dat zette me in de kramp, want ik kon niet aan al mijn eisen voldoen. Het moest allemaal perfect. Door de training van Aartjan ben ik daar veel relaxter in geworden.”

Als je wilt weten hoe het voelt om een online training te volgen, denk dan maar aan je kinderen die op school zitten te werken op hun laptop.

Ze zijn all over the place.

Steeds switchen: school – whatsapp – youtube – school – insta – whatsapp – snappchat – school

Jouw klanten zijn volwassenen en hebben een betere impulsbeheersing dan kinderen, maar niet héél veel beter.

Dus zodra jouw online training overkomt als SCHOOL of STUDIE, dan ben je gezien.

Je kunt niet op tegen al het entertainment dat 1 tab verderop te vinden is.

Dus is het een doodzonde om in je online trainingen te praten over saaie dingen zoals huiswerk en reflectieverslagen.

Dan kopen ze één keer een online training bij jou en daarna nooit meer.

We vonden studeren allemaal superleuk, maar dan bedoelen we het studentenleven. Niet het luisteren naar zo’n sufneus in een collegezaal.

Wees dus niet die sufneus.

Maar doe iets waardoor je klanten verrast hun oren spitsen zodra ze jouw online trainingen openen.

Iets wat ze in hun hele opleidingscarrière waarschijnlijk nog nooit meegemaakt hebben.

Of ja mischien één keer, bij die ene leraar die zo leuk was en die ze nooit zullen vergeten.

En dat is: entertain.

Maak het LEUK om jouw training te volgen.

Het is een online training, geen slaapmiddel.

Verkoop je online training op een entertainende manier, en gééf je online training op een entertainende manier.

Het is je enige kans om ze geboeid te houden.

En: het is ook je enige kans voor je klanten om resultaten te halen door jouw training.

Wil je nog meer tips over online trainingen, dan ben je bij deze uitgenodigd om morgenochtend mijn online seminar te bekijken. Daarin laat ik zien hoe je hooggeprijsde online trainingen maakt en lanceert.

Mijn seminar is alleen bedoeld voor ondernemers die expert zijn in hun vakgebied, en die hun business pandemie-proof willen maken.

Die willen weten hoe je een online verdienmodel toevoegt met extreem hoge marges en extreme schaalbaarheid.

In het seminar vertel ik hoe mijn eigen verdienmodel in elkaar zit waardoor ik in 6 jaar duizenden ondernemers heb getraind.

En waarom dit coronajaar mijn beste jaar ooit is doordat ik 5 online trainingen verkoop die nu de deur uit vliegen.

Reserveer alleen een plaats in het seminar als je zeker weet dat je morgenochtend tijd hebt van 10 tot 12 uur, dit is de link: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: