Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Dit weekend lag ik onder de groene zoden

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Dit weekend lag ik onder de groene zoden.

Ik was anderhalve dag met Chiara in een wellnesshotel gevestigd in een waterliniefort.

De hotelkamers én de sauna’s lagen onder metersdik beton, afgedekt met een dikke laag aarde waarop het gras groeide.

Het fort waar we waren ligt in de Beemster en is door de krijgsmacht in het verleden onder andere gebruikt als gevangenis en als opslagplaats voor springstoffen.

De eigenaar is een groot fortenliefhebber. Hij realiseerde zich dat zo’n ingegraven fort een ideale locatie is voor een wellness, vanwege de extreme natuurlijke isolatie van alle ruimtes.

Een andere slimmigheid is dat er 28 kilometer vloerverwarming is aangelegd in de hotelkamers en daar pompen ze nu het warme afvalwater doorheen afkomstig uit de sauna’s en warmwaterbaden.

De wc’s worden doorgespoeld met ‘grijs’ regenwater dat al sinds honderden jaren wordt opgevangen in het fort.

Mooi hoe ze alles wat ze hebben, maximaal gebruiken en hergebruiken. Het is daardoor makkelijker om winstgevend te zijn.

Het houdt natuurlijk wel op als er een virus uitbreekt, want ze mogen nog maar 40% van de normale aantallen bezoekers binnenlaten. En gaan ze een tweede lockdown overleven?

Maar het gebruiken en hergebruiken wat je hebt is een winstgevend principe.

Wat heb jij in je business dat je niet gebruikt, of niet hergebruikt?

Denk eens aan je expertise. Stel bijvoorbeeld dat je een dienst aan klanten verleent. Of trainingen verkoopt.

Je verkoopt dus je tijd voor geld. Je bent een expert.

Dan krijg je het lastig als alles op slot gaat door een virus, want je kunt niet meer naar je klanten toe.

Toch ben jij een van de geluksvogels. Want je hebt nog altijd je expertise. En die kun je op andere manieren hergebruiken.

Daardoor kun je iets verkopen waar je misschien nog nooit aan hebt gedacht.

Want je hoeft niet altijd met je kaplaarzen in de blubber te staan. Realiseer je dat. En realiseer je dat nog méér als je gedwongen bent om binnen te blijven.

Een alternatief voor het verkopen van je expertise is… het verkopen van je expertise.

Maar dan niet als maatwerk. Iets waar jij elke keer zelf voor nodig bent.

Maar als een product. Een product met een strik eromheen. Een product dat je in grote aantallen kunt verkopen. En waar je niet elke keer zelf voor nodig bent.

Dat product is een online training. Een online training is het hergebruiken van precies dezelfde expertise, op een compleet andere manier.

Die veel waarde heeft voor een bepaalde groep klanten. En dat zijn de klanten die het zelf willen leren.

Die willen niets liever dan drinken uit de bron van jouw kennis.

Geef ze die unieke kans door in de komende coronawinter je expertise op een schaalbare manier te verkopen, als een online training.

Dus niet door zaaltjes te huren waar je nu tweederde van de stoelen moet afplakken met een wit kruis. Terwijl je voor de zaalhuur nog steeds hetzelfde betaalt.

Maar door een training op te nemen en daardoor jezelf te verkopen als een product met een strik er omheen.

Het coronavirus gaat nooit meer weg, en een online verdienmodel kan je business redden.

Als je het goed doet, kan het zelfs een veel winstgevender bedrijf opleveren.

Ik maak 6 keer zo veel omzet sinds ik 6 jaar geleden overstapte van trainingen live in zaaltjes geven naar trainingen volledig online geven.

En ik draai in dit coronajaar mijn beste jaar ooit, terwijl de rest van de trainingenbranche zwaar getroffen wordt door de maatregelen.

Woensdagochtend leg ik in een online sessie van 2 uur precies uit hoe mijn verdienmodel in elkaar zit.

De sessie is alleen bedoeld voor dienstverleners, trainers, coaches en consultants die al jaren in het vak zitten.

Je kunt gratis naar deze sessie kijken door jezelf aan te melden via https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Goeie week,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten