Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Door haar natte haar keek ze me glimlachend aan met lichtblauwe ogen

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er werd aangebeld en ik deed open. Voor de deur stond een knappe blonde studente.

Het was een regenachtige avond in november. Door haar natte haar keek ze me glimlachend aan met lichtblauwe ogen.

Ze had een klembord in haar hand. Ze begon een verhaal te vertellen over kinderarbeid.

Toen ik de deur weer dichtdeed, had ik mijn handtekening onder een machtiging gezet voor maandelijkse afschrijving.

Vlak voordat de deur dichtging, kwam de collega van de knappe studente aanlopen.

Vierkante schouders, vierkante kaak. Een mooiboy.

Het voelde niet helemaal lekker. Ik was zojuist ingepakt door colporterende fotomodellen in opdracht van een goed doel. En ik was er met open ogen ingetrapt.

Het voelde een beetje plat. Als een trucje.

Dat had ik ook toen er op een andere avond weer een ander goed doel aanbelde: een frisse jongeman in een rood jekkie.

“Als het goed is ben ik hier op nummer 218, klopt dat?”

“Bent u de bewoner?”

Beginnen met 2 vragen waarop je zeker weet dat je klant ja gaat zeggen.

Overbodige vragen. Het bordje met mijn huisnummer hing naast de deurbel waar hij op had gedrukt, en ik had zojuist de deur voor hem opengedraaid met de sleutel.

De beruchte ja-reeks. Als je die zo opzichtig toepast is het ook een trucje. Plat.

Geen wonder dat sommige ondernemers bang zijn om verkoperig over te komen.

Als zelfs de goede doelen platte trucjes gebruiken om donateurs binnen te harken.

Blijkbaar is het geen probleem meer om technieken te gebruiken waardoor klanten zich achteraf een beetje vies voelen.

De reden dat klanten zich vies voelen, is vooral doordat ze in de gaten hebben dat iemand wat aan ze verkocht heeft.

Dat vindt bijna niemand leuk.

Maar wat veel mensen wél leuk vinden, is kopen.

Ze gaan dolgraag shoppen. Kopen vinden we heerlijk, soms op het genante af.

Dus als je ondernemer bent, zorg dan dat klanten nooit het gevoel krijgen dat je iets aan ze verkoopt. Bijvoorbeeld op je website.

Maar zorg dat ze bij jou zin krijgen om te kopen.

Er zijn overtuigingstechnieken die werken op 99% van de websites, en die voor klanten goed voelen.

Waardoor je ze op een ethische, normale manier beïnvloedt.

Want je helpt ze om een beslissing te nemen, en het gaat er niet alleen maar om dat jij scoort.

Donderdagochtend ga ik 7 van zukke overtuigingstechnieken uitleggen in een online seminar.

Ik laat je 7 manieren zien om je klanten in de buying mood te krijgen. Zonder platte colportage-trucjes te gebruiken.

Zodat ze in de toekomst graag bij je terugkomen, voor nog meer business.

Je kunt gratis naar mijn online seminar kijken als je donderdag tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur en je van tevoren aanmeldt via deze link: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-7-tech_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten