Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je voorkomt dat klanten weglopen en je nummer blokkeren

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Swypend door Fmylife .com kwam ik deze noodkreet tegen van een ongelukkige man:

“Today, I was on a dinner date. Went really well. She said she was excited to have date number two. It came to paying. I went up to pay. Turned around. She had gone. Number blocked. FML”

Sielug. Maar: 100% zijn eigen schuld.

Als mensen hun voeten aan je afvegen, kun je daar natuurlijk over klagen op een geinige horrorstories-website.

Maar dat het gebeurt, heeft meer met jou te maken dan met de crazies waarmee je op date gaat.

Niet alleen als je een man bent en je wilt een hertje tackelen zoals deze ongelukkige datemeester. Ook als vrouw kun je dates laten crashen door je gedrag.

Want je kunt elkaar nou wel naar rechts hebben geswyped, maar dat betekent nog niet dat het een leuke date wordt.

Wat telt als je tegenover elkaar zit in een restaurant, is wat je doet om jezelf te ‘verkopen’.

Ik was niet bij de dinner date van Fmylife-man, en ik weet niet waarom zijn date tijdens het dessert op haar telefoon onder tafel een Uber heeft opgeroepen.

Maar dates worden er meestal niet warm van als jij precies dat doet: jezelf ‘verkopen’.

Als je overkomt als een verkoper, daalt je status net zo hard als een eikel die van een boom valt.

In welke verkoopsituatie je ook zit. Of je nou je date meeneemt naar een sjieke tent en je binnen probeert te lullen in haar warmste plekje: de whatsapp-contactenlijst, of zit te slijmen tegen een klant die nog geen ja heeft gezegd.

Als je overkomt als een verkoper trekken ze walgend hun neus op alsof je onder tafel een scheed hebt gelaten.

Je hebt het zelf ook vaak genoeg meegemaakt. Als iemand wat van je mot, is de lol er meestal snel af.

Er is een manier om jezelf als ondernemer te isoleren voor het gevaar dat je overkomt als een verkoper.

Je kunt iets doen waardoor in één keer het verdedigingsmechanisme van klanten uitgeschakeld wordt.

Waardoor je in hun hoofd opeens in een ander vakje terechtkomt.

Ze halen je uit het vakje ‘Verkoper’ en stoppen je in een vakje dat een hoge status heeft.

En dat is het vakje: ‘Expert’.

Naar een expert wordt graag geluisterd. Voor een expert heeft men ontzag.

Met een expert eten ze beschuitjes. Die sturen ze appjes de volgende dag.

De beste manier die ik heb gevonden om jezelf te transformeren van een verachtelijke verkoper in een eminente expert, is een boek schrijven.

De auteur van een boek wordt automatisch gezien als een diepexpert.

Daardoor komt je verhaal niet meer over als een verkooppraatje, maar hangen ze aan je lippen.

Volgende week geef ik een exclusieve bestseller-training aan een groepje gemotiveerde ondernemers.

Daarin vertel ik wat er nodig is om met je zakelijke boek op nummer 1 te komen in de bestsellerlijst.

Het is een online seminar dat gratis toegankelijk is voor ondernemers die serieus van plan zijn om een bestseller uit te brengen.

Dus niet als je een boek schrijft puur omdat het een mooi project is. Niks mis mee, maar dan heeft het geen zin om te kijken.

De aanmeldlink voor de bestseller-training is https://event.webinarjam.com/channel/wbn-bestseller_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast