Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

5 formules voor cliché-vrije copywriting

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren tijdens een boswandeling zagen we op een zandpad een onwaarschijnlijk voorwerp liggen.

Eerbiedig liepen we er omheen, want het was duidelijk dat het in iemands mond had gezeten.

En het is raar om aan andermans tanden te zitten.

Er lag namelijk een hardroze kunstgebit op de grond.

Klein maatje, van een vrouw dus waarschijnlijk.

Op de een of andere manier roept een kunstgebit hilariteit op.

Vooral op een bospad.

Behalve een paar grappige verklaringen kon ik trouwens ook wel een triestig verhaal bedenken achter dit gevonden voorwerp, dat waarschijnlijk uit de mond van een bejaarde was gevallen.

Die nu waarschijnlijk ietsje anders praat dan toen heur tanden er nog in zaten.

Bij sommige ondernemers maakt het trouwens weinig uit of ze hun gebit in hebben.

Want ze mummelen altijd maar wat in hun marketing. Niemand luistert eigenlijk naar ze.

Als iedereen hetzelfde roept in een markt dan hoef je ook maar half verstaanbaar te zijn, want klanten kunnen toch al voorspellen wat je zegt.

Alleen praat je nu met consumptie en slis je als een spugende slang. Boeien. Ze kennen jouw cliché-verhalen toch al.

Wees niet die tandeloze ondernemer in jouw markt.

Als je ’s morgens je gebit opvist uit het waterglas op je nachtkastje, borstel het dan schoon met een machtige tandenborstel met pepermuntpasta.

En praat daarna in je marketing op een frissige manier die anders klinkt dan oude mensen en dingen die voorbijgaan.

Pepermuntgeur verspreiden in je markt is een kwestie van nieuwe formules gebruiken.

Formules om andere woorden te laten horen dan de rest.

Komende maand geef ik 5 van zulke copywriting-formules aan de Members van Het Lab.

Het zijn formules om veel meer personality in je copywriting te laten zien dan gebruikelijk is in jouw markt.

Met formule #1 kun je in jouw markt stoppen met vanille-marketing. Alle anderen zijn aan het pleasen en het slijmen, en niemand luistert naar ze. Maar jij bent hard to get en daardoor ben je degene die de grootste groep luisteraars om je heen krijgt als je een verhaal staat te vertellen.

Een beetje e-mailen en social media updates strooien kan iedereen. Maar daarmee ben je nog geen leider. Door formule #2 krijg jij een nieuwe positie in je markt waardoor je opdoemt als een heldere zender in de ether terwijl je concurrenten klinken als geruis en gekraak.

Formule #3 is een simpele techniek uit de entertainment-wereld, waardoor personages in films en boeken ingekleurd worden en voorzien van een herkenbare stem die je direct herkent.

Formule #4 is een techniek om te bonden met je mailinglijst en je volgers. Mijn vader is een gepensioneerde ondernemer die zijn hele leven een winkel heeft gehad en dagelijks zijn klanten persoonlijk sprak, en hij verklaart me voor gek dat ik dit doe. Anderen zullen jou ook voor gek verklaren. Maar je klanten gaan voor jou door een razend vuur als je dit doet in je online marketing.

De 5e formule is een techniek om klanten te laten stoppen met scrollen. Als ze jouw bericht zien staan dan klikken ze door in plaats van dat ze verder swypen door hun timeline of hun inbox.

Vandaag is Deadline Dag om de 5 formules in je hebberige handen te krijgen. Want vanmiddag om 17 uur gaan de bestanden naar de drukker en daarna ben je dus te laat.

Dit is de link om je Membership direct te starten en de formules toegestuurd te krijgen: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

We hebben het kunstgebit op het bospad laten liggen. Dus als je serieus iemand kent die haar gebit is verloren op de Galderse heide in Breda, laat het dan weten. Dan mail ik je de Google Maps-coördinaten.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast