Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Bange concurrenten

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vroeger als kind moest ik op zondag mee naar de kerk.

In de krakende eikenhouten kerkbanken van de Hervormde kerk van het Ginneken in Breda zat ik de dienst uit met een scheiding in mijn haar.

De beproeving duurde een lang uur, en je kon van tevoren alles uittekenen wat er in dat uur zou gebeuren.

Mijn gedachten waren ondertussen overal.

Ik tuurde naar het glas in lood-raam, waar dierentuindieren te zien waren en een spierwitte vrouw met blote borsten.

Ik draaide in mijn hoofd de volgorde van de letters in woorden om en zei ze achterstevoren.

Ik rook het zure gestencilde boekje waar de gezangen en gebeden van die zondag in stonden.

De volgorde van de begroetingen, lezingen, psalmen en de preek was elke week hetzelfde.

En het zitten, staan, zitten, staan om iedereen wakker te houden.

Het hoogtepunt was dat je naar voren mocht komen en een lekker stukje witbrood in je mond kreeg, en een slok mierenzoete pleegzusterbloedwijn.

Met een warme buik van de alcohol liep ik dan terug naar mijn plek en wist dat het nog maar een kwartier zou duren voordat ik vrijgelaten werd.

Elke week ongeveer dezelfde riedel afdraaien, daar komt een dominee mee weg omdat gelovigen behoefte hebben aan vaste patronen voor de houvast.

Maar gedraag je in je marketing nooit als een dominee, want mensen vervelen zich kapot.

In de kerk kan iedereen het zien als iemand er stiekum tussenuit piept, met beschaamde stappen galmend op de basalten vloer, langs de ouderling die bij de uitgang staat met een oordelende blik.

Maar als jouw marketing vervelend is om aan te horen, dan zijn je klanten zó weg want ze kunnen zich ongemerkt afmelden. En iedereen die overblijft zit te knikkebollen.

Er is geen enkele reden om elke keer ongeveer hetzelfde verhaal op te hangen als je content schrijft voor je mails of je social media.

En niemand zegt dat jij de strenge marketingdogma’s in jouw branche moet volgen.

Of denk je dat je getroffen wordt door de bliksem als je besluit om niet mee te zingen met de galmende psalmen van je uitgestreken vakgenoten?

Je mag gewoon de kerk uit dansen en op een groen veld een gezellige zondagmiddag-picknick organiseren. Glazen bubbelwijn uitdelen en gekleurde bordjes met frittata en muffins.

Fak de cliché’s en de veilige eeuwenoude waarheden van je bange concurrenten.

Om cliché-vrij te schrijven voor je marketing is het handig om formules te hebben die altijd werken.

Het is het beste als die formules worden verketterd door de marketingkerk van je concullega’s, want dan weet je zeker dat je afwijkt van de rest.

5 van die duivelse formules geef ik komende maand aan de heidense Members van Het Lab.

Ze hebben daarmee 5 ganzenveren in handen voor het schrijven van onorthodoxe geschriften.

Als je bereid bent om de deuren van de kerk open te zetten en zuurstofrijke zomerlucht naar binnen te blazen zodat klanten weer kunnen ademen en hun hoofden naar je omdraaien, snel dan naar deze pagina om de 5 formules in handen te krijgen voordat de deadline afloopt: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: