Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je bent een uitgekauwd kauwgompje

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Leuk tijdverdrijf als je een keer niks te doen hebt: marketing-clichés googelen.

Er zijn van die woorden die lekker pittig klinken, en daarom superrrrpopulair zijn.

In alle branches heb je nog steeds marketeers die zulke vermoeide paarden met droge ogen van stal halen, en ze laten lopen op de renbaan.

En die blind en blij in hun handjes blijven klappen op de tribune, ook al eindigt hun knol elke keer laatste.

Want ze hebben niet door dat hun peerd met pensioen wil en dat er kittige nieuwe veulens staat te briesen om los te mogen.

Twee voorbeelden.

Gruwelcliché-woorden die nog steeds rondrennen dankzij moedeloze marketeers zijn GRIP en IMPACT.

Als je goochelt op ‘grip op’ moet je maar eens kijken waar bedrijven allemaal grip op beloven.

Grip op leren, grip op geld, grip op probleemgedrag, grip grip grip.

Bij dat woord denk ik zelf altijd aan mijn tennisracket.

Er is zelfs een bedrijf dat ‘grip op water’ belooft. Ik verzin dit niet.

Net zulke vermakelijke zoekresultaten krijg je door te goochelen op de zoekterm ‘met impact’.

Tientallen pagina’s krijg je dan, met een lawaaierige lusteloze marketing-kermis door bedrijven die niks anders konden bedenken.

Spreken met impact. Leren met impact. Interveniëren met impact. Zzzzzzz…

Ook ernstig: het woordje (H)EERLIJK

Vooral in de horeca houden ze van dit cliché. Maar je kunt ook ergens in Nederland ‘(H)eerlijk parkeren’.

Er is een geheim lijstje met woorden waar mijn klanten geen gebruik van mogen maken.

En iedereen weet dat ik een meterslange leren zweep heb ingesmeerd met rode peper om de onfortuinlijke ondernemer te geselen die zo’n woord nog in mails of verkooppagina’s durft te gebruiken.

Want cliché’s worden gebruikt door luie copywriters en marketeers die niet beter weten.

En als jij daaraan meedoet, dan klink je als een uitgekauwd kauwgompje.

Gebruik geen woorden waar zo vaak op gekauwd is dat de smaak eruit is.

Want jij bent niet de enige die erop heeft gekauwd, he? Ook een heleboel andere mensen hebben het in hun mond gehad. Gatverredamme.

Wees een nieuw kauwgompje als je tegen klanten gaat praten.

Een explosie van smaak. Gooi met smaakbommetjes in je marketing.

Veeg de hele marketing-bullshitbingo van je concurrenten gierend van het lachen van tafel en zeg iets compleet anders.

Je klanten zijn je daar dankbaar voor, en ze vertellen dat ook door.

Komende maand geef ik in Het Lab een nieuwe Masterclass, over 5 formules voor cliché-vrije copywriting.

Daarin geef ik je 5 verse jonge veulens die keihard voor jou gaan rennen.

Je hoeft ze alleen maar uit de box te halen, of hoe de fak zo’n paardenschuur ook maar mag heten.

Gun alle moeie ouwe knollen hun pensioen of laat ze over aan je concurrenten.

En win met speels gemak de race, want zo moeilijk is het niet. Het zou me niet verbazen als je er zelfs een hoop lol in gaat krijgen.

Want het voelt als een bevrijding om niet meer machteloos te hoeven meeneuzelen met de hele markt.

De pagina waar jouw 5 veulens staan te stampen en te briesen is www.HetLab.online en aanstaande maandag is de onverbiddelijke deadline waarop we deze nieuwe Masterclass naar de drukker sturen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: