Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De op 1 na saaiste baan op aarde

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het moet een van de saaiste banen op aarde zijn.

Bijna net zo breinverschroeiend als suppoost in een museum:

Bagagecontroleur op Schiphol.

Je weet wel: die gast die achter de computermonitor zit terwijl jouw rolkoffer door de scanner gaat, en controleert of jij een sigarendoosje met semtex, twee batterijen en wat koperdraadjes mee probeert te smokkelen.

Die baan in de security is zo saai omdat zijn brein de hele dag UIT staat.

Want hij is getraind om allemaal dingen te negeren in de röntgenbeelden die voorbij komen:

Teenslippers. Geen reactie. Tandenborstel. Geen reactie. Zonnebril. Geen reactie.

Zijn hersenactiviteit blijft flatlinen zolang er allemaal standaard-items in een koffer zitten.

Als je van zijn brein een hersenfilmpje zou maken, zie je een lange horizontale lijn, en maar heel af en toe een piekje.

Dat piekje is het moment waarop hij een knop indrukt om jouw rolkoffer door te leiden naar een bagagecontroleur.

“Wilt u de koffer even openmaken?”

Het piekje op de hersenfilm ontstaat als monitorman iets waarneemt dat hij niet herkent.

Heejjjj, dit is geen brillekoker, geen kleptop en geen ukelele!

Eindelijk actie! Die koffer moet open, want dit is interessant.

Het brein van die securityman is te vergelijken met het brein van klanten die jouw marketing onder ogen krijgen.

Als ze jouw marketing waarnemen als iets wat ze herkennen, blijft hun brein UIT staan.

Als ze jouw marketing waarnemen als andere marketing in jouw markt, blijft hun brein UIT staan.

Als jouw marketing vol zit met clichés… Precies.

Dan blijft hun brein dus UIT staan.

Het mooie is: jouw concurrenten zijn waarschijnlijk allemaal bezig met conventionele marketing.

Ze gebruiken gepast jargon, en hun taalgebruik klinkt vertrouwd.

Want alle ondernemers staan in een cirkel naar elkaar te kijken en blaffen mee met de rest.

Iedereen klinkt zoals de anderen. Lekker veilig.

Daardoor is het voor klanten moeilijk om het verschil tussen ondernemers te ontdekken.

Want ze horen overal hetzelfde. Daardoor gaat hun brein flatlinen.

Geen enkele activiteit. Meddandere woorden: je wordt dus keihard genegeerd.

Voordat je een zin afmaakt, ben je alweer vergeten.

De enige ondernemer die wordt waargenomen, is degene die een piekje veroorzaakt.

Die iets anders zegt dan alle anderen, waardoor het brein van klanten wakker wordt.

Huh? Huh? Wat?

Je hebt de aandacht.

Lul je klanten dus niet in coma. Laat je concurrenten dat lekker blijven doen.

Profiteer van hun gedrag, door iets compleet anders te zeggen in je marketing.

Hoe je dat doet, vertel ik komende maand in een nieuwe Masterclass van Het Lab.

Daarin geef ik de Members 5 formules voor cliché-vrije copywriting.

Jouw concurrenten zijn een uitgekauwd kauwgompje. Zit geen smaak meer aan.

Dus wees een nieuw kauwgompje. Een smaakbommetje.

In Het Lab krijg je 5 van die smaakbommetjes die je voortaan iedere keer kunt gebruiken als je een nieuwsbrief schrijft, een blogartikel of een social media post.

De klok tikt, want de eerste maandag van de maand komt er weer aan. Op die dag sturen we de nieuwe masterclass naar de drukker en ben je te laat.

Dus druk op tijd op de knop die op deze pagina staat: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen