Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je grootste bezit: Poeffff! Weg.

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

FC Barcelona-fans zongen smeekliederen gisteravond, op straat.

Met lange halen huilden ze: “Messi, we houden van je, blijf bij ons!”

Maar hij gaat.

En dan lijkt het wel alsof er een bom ontploft in de voorhoede van het beste voetbalteam op aarde.

Een niet te vullen gat. Hun grootste bezit, poefff! Weg. Door 1 fax van de ene advocaat naar de andere advocaat.

Barça heeft zichzelf de afgelopen 20 jaar volledig afhankelijk gemaakt van hun sterspeler, en voelt nu een diepe angst die zich als een ijskoude hand sluit om hun maag.

Afhankelijk zijn van één bedrijfsmiddel is als een drugsverslaving.

Je weet dat de dag gaat komen dat je moet kiezen tussen afkicken en naamloos sterven onder een brug met een naald in je arm.

Je maakt jezelf kwetsbaar als je lot in handen ligt van een externe partij, bedrijfsmiddel of andere drug die ongrijpbaar is.

Een gezond bedrijf is onafhankelijk.

Onafhankelijk door niet één grote klant te hebben die meer dan 50% van de omzet oplevert.

Onafhankelijk door niet één belangrijke medewerker te hebben die zo onmisbaar is dat ze niet ziek mag worden en geen ontslag mag nemen.

Onafhankelijk door niet al je marketing te doen op een platform waar je geen controle over hebt.

Er zijn bedrijven omgevallen nadat ze een Adwords-slap kregen en niet meer konden adverteren. Want ze waren afhankelijk.

Er zijn bedrijven omgevallen nadat hun Facebook-advertentieaccount werd gesloten of gehackt. Want ze waren afhankelijk.

Onafhankelijk worden, dat doe je om te beginnen door zelf je eigen marketingplatform te bouwen.

En een eigen marketingplatform hebben betekent: je contactenlijst zelf in eigendom en beheer hebben.

Een lijst volgers en likers die eigendom is van Facebook, die is niet jouw eigendom.

En als je nu snuift en je schouders ophaalt en denkt dat je niks kan gebeuren, dan ken je de geschiedenis van internet niet goed.

De lijst van sociale netwerken en marketingplatforms die enorm groot waren en daarna verdwenen is lang.

Een van de beste platforms die ik ken om je marketing 100% onafhankelijk te maken, is e-mail.

E-mail is onafhankelijk, omdat je mailinglijst jouw eigendom is.

Want die e-mailadressen staan in jouw mailsysteem.

En als de leverancier van je mailsysteem morgen omvalt, dan stuur jij overmorgen vrolijk mails met een ander systeem.

Dát is onafhankelijkheid.

In je e-mails zeg jij vervolgens precies wat jij wilt zeggen.

Je hoeft je dus niet in allerlei bochten te twisteren omdat je bericht anders afgekeurd wordt door de advertentieafdeling van Facebook.

Je hebt vrijheid van marketingsuiting en je wordt niet gemuilkorfd door valse Amerikaanse moraalridders.

Maar: grote vrijheid komt met grote verantwoordelijkheid.

Want wat ga je dan in je e-mails zetten? Wat ga je nou precies schrijven?

Weest niet bevreesd. Want daarover ga ik het zometeen uitgebreid hebben in een genoeglijk online seminar waar je gratis bij kunt aanzitten.

De sessie heet ‘Easy Money met Entertaining E-mails’ en is zometeen van 10 tot 12 uur.

Als je afhankelijk wilt blijven van één platform, kom dan vooral niet kijken.

Ik ga niet de ogen proberen te openen van wie ze stijf dicht wil houden.

Dit online seminar is alleen voor de vrije geesten. Niet voor de pleasers, de conventionelen en de mooipraters.

We gaan zometeen van start, dit is de link: https://event.webinarjam.com/register/29/38x52tlz

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: