Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je als ondernemer een betere schrijver wordt

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de hete zomer van 1975 was Marco van Basten 11 jaar.

Hij ging elke dag naar het zwembad in Utrecht, en kwam daar jongens tegen die alles durfden op de duikplanken.

Door te veren kwam hij al vrij hoog, maar als er nog iemand op stond die op het juiste moment zijn gewicht gebruikte, ging je extra hoog.

Dat noemden ze ‘dubbel veren’.

Hij ging steeds meer salto’s oefenen en nog hoger proberen te komen.

In de autobiografie BASTA die hij schreef met Edwin Schoon, vertelt Van Basten dat hij dat leuk vond en dat hij daarna nog 3 maanden op schoonspringen heeft gezeten.

De trainingen waren niet alleen in het zwembad, maar ook in de gymzaal. Salto’s voorover, achterover, contrasalto’s.

Hij kreeg daardoor gevoel voor ruimte in de lucht. Daar leerde hij pas echt springen, duiken en vallen.

Meer dan bij voetbal, waar hij alleen maar tackles en slidings deed.

Sportief was Marco van Basten een allesvreter.

Hij deed ook aan honkbal, ijshockey, en speelde eindeloos tafeltennis met zijn vrienden in de wijk Oog in Al.

Op het Herderplein stond een muurtje om fietsen tegenaan te zetten.

Daar speelden ze tennisvoetbal, met het muurtje als net.

Daardoor leer je goed koppen: heel gericht een bal naar beneden knikken.

Het rondshoppen bij andere sporten deed hij niet alleen omdat hij er lol in had.

Alles had als doel om een betere voetballer te worden.

Door te ijshockeyen leerde hij bijvoorbeeld een overtreding die bijna onzichtbaar is voor scheidsrechters maar waardoor je een verdediger uit balans brengt als die eerder bij de bal is dan jij.

IJshockeyers mogen reglementair een tikje geven tegen de stick van hun tegenstander vlak voordat hij hem wil raken, zodat hij de puck mist. Toen Van Basten dat ontdekte, paste hij het soms ook toe in het voetbal.

Het been van een verdediger licht aantikken, vlak voordat hij de grond raakte. Vaak mist hij dan de bal.

Uit elke sport haalde hij iets.

Wie echt goed wil worden, kijkt breder. Je gaat rondshoppen en pakt overal iets mee.

Kijk bijvoorbeeld naar je eigen leesgedrag.

Je leest je eigen krantje en je eigen vakblad. Okee.

Maar pis je ook weleens naast de pot? Met lezen kun je ongestraft vreemdgaan.

Lees als man eens een chicklit-roman. Als vrouw een science fiction-boek.

Lees dingen buiten je boekenplank.

Pak eens een biografie, een zelfhulp-boek, een graphic novel, een historische roman.

Tenminste, als je beter wilt worden in schrijven.

Schrijven is de lucratiefste vaardigheid voor ondernemers.

Alleen de meesten hebben dat niet door.

En weet je wat een goede manier is om een betere schrijver te worden? Een betere lezer worden.

Download vandaag dus eens wat compleet verrassends op je Kobo of Kindle. Het is maar 1 druk op de knop. Have fun!

Volgende week woensdag geef ik een online copywriting seminar.

We gaan de diepte in over het schrijven van entertaining e-mails.

Je kunt mijn seminar gratis bekijken. En ik verwacht niet dat je van tevoren een nieuwe roman uit hebt.

Maar ik verwacht wel dat je leest, en dat je een betere schrijver wilt worden. Anders heeft het geen zin om te kijken.

Het seminar heet Easy Money met Entertaining E-mails, en dit is de link om je aan te melden: https://event.webinarjam.com/register/29/38x52tlz

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrecte marketing-tip, en ontvang direct de Onweerstaanbare Online Marketing Formule:

Tnx, de formule zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!

Download het gratis audioboek:

... en hoe jij wél de hoofdprijs kunt vragen, zelfs tijdens een crisis.

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE politiek incorrece marketing-tip en krijg direct het audioboek.

Ben je een expert en wil je kennis verkopen? Beluister dit audioboek dan VOORDAT je een online training lanceert! You will thank me later.

Tnx, het audioboek zit in je inbox. En vanaf morgen krijg je elke ochtend een politiek incorrecte marketing-tip. Enjoy!