Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tsss, hoe plat

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De reclamewereld heeft weer een mooi feestje achter de rug.

Online werden vorige week namelijk de PHNX Grand Prix uitgedeeld.

Een awardshow waar de Oscars nog een puntje af kunnen zuigen.

Hoe meer ik erover las, hoe losser mijn kaak ging hangen.

Awards voor reclame, daarvan zou je verwachten:

De beste spots en campagnes krijgen de gouden medaille.

En wanneer verdienen ze een gouden medaille? Nou, als ze de meeste klanten hebben opgeleverd voor de opdrachtgever. Dat is nogal dronken.

Neen. Hoe naïef zijn wij om zo te denken.

Resultaat? Meetbare opbrengsten?

Tsss. Mon Dieu. Daar zijn de jongens en meisjes bij de reclamebureaus ab-so-lúút niet mee bezig. Hoe plat!

In hun ijdele ijspaleizen aan de Amsterdamse Keizersgracht en de Zuip-As wordt geen geld verdiend voor klanten, nee, men is daar Creatief.

Als de diva’s en rocksterren daar ’s morgens binnentrippelen dan wordt er de rest van de dag nagedacht over Awareness, Print craft en Creative technology.

Want dat zijn de categorieën waarvoor Awards worden uitgereikt in de reclamewereld.

En niet zo weinig awards ook. Weet je hoeveel prijzen er zijn verdeeld tijdens de PHNX Grand Prix vorige week? Hou je vast: 331 bureaus hebben een Grand Prix gekregen.

Ik zweer dat ik dit niet verzin.

En het leken poddomme de Oscars wel, heur.

Voorbeeldje: de categorie Direction & Cinematography met 2 gouden, 4 zilveren en 5 bronzen medailles.

In één categorie dus, he? Nogmaals, ik verzin dit niet.

Want als je toch met een paar honderd bureaus samenkomt om elkaar een hele avond lang te feliciteren, waarom dan niet meteen voor iederéén een prijs?

Post production, Animation, Best use of sound, het regende edelmetaal.

Maar wacht even. Welke campagnes hebben nou de awards gewonnen voor de hoogste opbrengst voor de klant?

Wie waren de winnaars in de categorieën Gross revenue, Units sold en Highest ROI?

Die winnaars wáren er niet, want de reclamebureaus hebben geen idee wat hun campagnes precies opleveren.

Klopt: het valt niet te meten wat je spotje heeft gedaan als er geen aanbod in zit en geen enkele call to action.

Als je niemand naar een speciale website stuurt. Of naar een speciaal telefoonnummer. Dan ga je inderdaad geen cijfers met een euroteken in je Excelsheet krijgen.

Daarom presenteren ze maar wat warme wollige percentages in de eindpresentatie aan de opdrachtgever, zoals Brand activation. En wat dat ook precies moge wezen: het heeft niks te maken met centjes verdienen voor de klant.

Daarom worden de awards in de reclamewereld gegeven voor creativiteit en niks anders.

En zo lang er domme grote bedrijven zijn die miljoenen pompen in ijdelheidscampagnes, en zo lang marketingdirecteuren bij die domme grote bedrijven trots zijn op de awards die hun reclamebureaus winnen, blijven er altijd dit soort shows bestaan voor keizers zonder kleren aan waar de creatieven en de ijdelen elkaar plakkerig omhelzen.

Wonderlijk om gade te slaan.

Vooral voor gewone ondernemers die daadwerkelijk winst moeten maken, en die dus graag direct wat terugzien voor hun marketingcenten.

Daarom ga ik even iets lekker concreets voor je doen morgenochtend.

Heb je een hoop centen geïnvesteerd in je website, en levert hij toch heel weinig op?

Dan nodig ik je uit voor een heel plat online seminar over geld verdienen. Waarin ik het alleen maar over de knaken ga hebben.

Waarin ik je 8 manieren laat zien om snel te scoren. Namelijk 8 manieren om meer klanten binnen te harken met die dure website van je.

We gaan het morgenochtend niet hebben over creativiteit. Geen design. Geen video. Geen animatie.

Ik geef je alleen wat simpele dingen om te veranderen in de teksten op je website.

Kun je direct aanpassen. Heb je geen bureau voor nodig. Kost niks.

Je gaat er helaas ook geen awards mee winnen.

Maar het kan je wel meteen wat nieuwe klantjes opleveren en wat meetbare cijfers met eurotekens ervoor.

Dit is de link om je gratis aan te melden – doe dat alleen als je zeker weet dat je tijd hebt morgenochtend van 10 tot 12 uur: https://attendee.gotowebinar.com/register/1439782297254459918

Spreek je dan.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen