Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

6 manieren om je inkomen te X-en

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je ziet weleens van die laptop lifestyle hipsters naar Thailand trekken.

Samen met hun vriendin, een 3-jarige krijsende snottebel en een koffer vol mintgroene korte broeken.

Hier is alles lekker goedkoop, instagrammen ze dan. We leven hier als koningen van een paar honderd euro per maand. Hashtag lifeisgood.

Dat doe je niet zo snel meer als je kinderen groter zijn.

En al helemaal niet als je pubers hebt. Als je die voorstelt om hun BFF’s op te geven en te emigreren naar een lagelonenland, geven ze je aan bij Interpol.

Maar de droom van het X-en van je inkomen is universeel.

In de film Downsizing groeit bijvoorbeeld je inkomen X 250 als je bereid bent om… zelf 250 keer zo klein te worden.

Een middelbare Matt Damon en zijn vrouw besluiten om zichzelf machinaal te laten shrinken en te verhuizen naar Leasure Land, een stadje voor minimensen die in kastelen wonen zo groot als een vogelhuisje.

De 50.000 dollar die ze op de bank hebben, is daar opeens 12,5 miljoen waard.

Een vermakelijke film, waarin Matt Damon een huiveringwekkende ontdekking doet als hij bijkomt nadat hij is gekrompen.

En die een link heeft met de post-lockdown crisis die er nu aankomt.

Als je door corona moet rondkomen van een lagere omzet, ben jij waarschijnlijk ook aan het downsizen.

Kosten schrappen. Medewerkers ontslaan. Goedkoper leven.

Alleen het frustrerende aan besparen is dat het een doodlopende steeg is. Na een tijdje gummen is het wel klaar. Het levert bijna niks meer op.

Om uit die donkere, meurende steeg te ontsnappen, heb je iets nodig dat je inkomen gaat X-en.

Hoeft niet maal 250 zoals in Hollywood, maar er moet wel echt wat gebeuren.

Mijn tip aan jou in deze tijd is om te gaan verkopen aan de bovenkant van je markt.

Aan de klanten die het meeste geld kunnen investeren.

Want in mijn ervaring kijken ondernemers onder stress vaak juist naar de onderkant van de markt.

Ze voelen zichzelf kleiner, en gaan daarom ook hun prijzen verlagen of proberen dingen te verkopen die een kleine prijs hebben.

Terwijl je maar terug hoeft te kijken in de tijd om te weten dat er altijd klanten zijn die geld zat hebben.

De vorige crisis is een jaar of 10 geleden en kwam door het crashende hypothekensysteem in Amerika onze kant op.

Op het hoogtepunt van de crisis en terwijl het kabinet miljardeninjecties gaf aan ABN AMRO, Fortis en ING omdat ze anders failliet zouden gaan, zaten de restaurants vol en plopten de kurken alsof er niks aan de hand was.

Crisis? What crisis?

Zo gaat het iedere keer. Ook nu. In elke markt zijn er klanten die kunnen investeren, wat er in de economie ook aan de hand is.

Aan de onderkant van de markt vallen nu de klappen. Dus waarom zou je daar dan klanten proberen te vinden?

Waar het geld zit, is aan de bovenkant.

En het leuke aan ‘rijke’ klanten is: ze hebben niet alleen nu meer geld. Ze hebben óók in de toekomst meer geld dan ‘arme’ klanten.

Verkopen aan de bovenkant van de markt werkt wel anders dan verkopen aan de onderkant van je markt.

Daarom heb ik een speciale Masterclass opgenomen voor de Members van Het Lab: ‘Hoe verkoop je in de post-lockdown crisis?’

Met daarin 6 verdienmodellen om klanten binnen te halen die bereid zijn om de hoogste prijzen te betalen.

Daardoor heb je veel minder klanten nodig.

En je krijgt mensen in je toko waar je ook op de lange termijn veel meer aan verdient.

De nieuwe Masterclass gaat maandag naar de drukker. Dat betekent dat je hem na maandag niet meer kunt krijgen. Want je hebt in Het Lab géén toegang tot vorige afleveringen.

De link om je omzet te X-en is www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

PS

NIEUW deze maand in Het Lab: Fast Lane. Op veler verzoek heb ik een high-end membership toegevoegd waarin je de Masterclass elke maand direct toepast in je bedrijf, samen met mij. Voor dit nieuwe membership geldt alleen deze maand een extra laag introductietarief. Dat lage maandbedrag blijft daarna altijd voor jou behouden – hoe vaak de prijs in de toekomst ook omhoog gaat. Ga voor details over Het Lab Fast Lane naar www.HetLab.online

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Sluiten