Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Klant uit de hel

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een ongelukkige winkelmedewerker uit Kuala Lumpur schrijft een stukje op FMylife met als titel ‘Customer from hell’:

“Today, a customer got an additional discount, so his total came to $61. He said, “It says they’re 3 for $66!” I tried to explain the discount, saying it’s cheaper, but he still insisted on paying $66. I couldn’t modify the price on my computer. He left without buying anything. FML”

Als je luistert op ondernemersfeestjes, dan hoor je veel geklaag over klanten.

Niks zo irritant als zunige klanten met een attitude.

Geen cent teveel hoor!

En het grappige is: die ondernemers hebben dat allemaal over zichzelf afgeroepen.

Want de hoogte van je prijzen trekt een clientele aan die daar perfect bij past.

Ga je laag zitten, dan krijg je klanten die aangetrokken worden door je lage prijzen.

En het probleem met zulke klanten is dat ze overall ook weinig geld hebben.

Daardoor vinden ze alles alsnog te duur.

En als ze al klant blijven, dan zijn hun volgende aankopen ook weer kleine bedragen.

Het is heel simpel: door lage prijzen krijg je dus klanten waar je de komende jaren weinig aan gaat verdienen.

Ga je juist hoog zitten met je prijzen, dan trek je een andere groep klanten aan.

Mensen die overall ook meer geld hebben.

Daardoor vinden ze hoge prijzen geen probleem.

Sterker nog: als je te goedkoop bent dan val je af.

En ze willen zich ook niet associëren met klanten die op lage prijzen afkomen.

Dat is trouwens niet het enige verschil tussen ‘arme’ klanten en ‘rijke’ klanten.

Mensen die bereid zijn om meer te investeren, hebben vaak ook een betere attitude.

Ze kniepen niet, ze zeuren nergens over en ze maken reclame voor jou in hun netwerk.

Kies maar welk type klant je over de vloer wilt krijgen tijdens de post-lockdown meltdown.

1.000 klanten die 100 euro betalen?

Dan heb je 2 theaterzalen vol met kniepers.

Of 100 klanten die 1.000 euro betalen?

Dan heb je een klein zaaltje vol met toppers.

Om je leven nog makkelijker te maken, kun je ook 10 klanten binnenhalen die 10.000 euro willen betalen. Of 1 klant die een ton wil betalen.

Verkopen aan de bovenkant van de markt werkt anders dan verkopen aan de onderkant van je markt.

Daarom heb ik daarover een speciale Masterclass opgenomen voor de Members van Het Lab: ‘Hoe verkoop je in de post-lockdown crisis?’

Met daarin 6 verdienmodellen om klanten binnen te halen die bereid zijn om hoge prijzen te betalen.

Daardoor heb je veel minder klanten nodig om je omzetdoel te bereiken. En je werkt dan met mensen die een betere attitude hebben, en in de toekomst ook meer geld blijven uitgeven.

Maandag is de deadline voor deze nieuwe masterclass en dit is de pagina waar de tijd wegtikt: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

PS

NIEUW in Het Lab: Fast Lane. Op veler verzoek heb ik een exclusief membership toegevoegd waarin je een van de de verdienmodellen uit de Masterclass direct toepast in je bedrijf, met mijn hulp. Alleen deze maand met een extra laag introductietarief. Dat lage maandbedrag blijft daarna voor jou behouden – hoe vaak de prijs in de toekomst ook omhoog gaat. Klik op de link voor details.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: