Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Een frittata met discosnijbiet

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdag at ik een stukje dikke omelet met een rare groente erin meegebakken.

Een frittata met discosnijbiet.

Nooit van gehoord. Van discosnijbiet dan. Van een frittata wel, want dat is het lievelingseten van mijn schoonmoeder. Ze wil er nogal eens eentje voor ons bakken als we daar zijn.

De catering-ondernemer die deze had gebakken sprak het lekker op zijn Hollands uit, als friet-tatta.

Dus als een Hollander die alleen patat eet. Madagifniks.

De frittata was superlekker en hij zag er groovy uit door de discosnijbiet.

Ik probeerde te proeven wat er precies in zat behalve die groen met rode bladeren. Wat feta, gok ik. Maar de rest kon ik niet thuisbrengen.

Dat heb jij misschien ook weleens. Dat je ergens wat lekkers eet, en dat je denkt: dit wil ik thuis ook maken.

Als je vrienden hebben gekookt, dan vraag je om het recept.

Maar in een restaurant geven ze dat niet graag aan klanten. Ammehoela, je komt maar mooi nog een keer eten.

Dan kun je het zelf wel gaan proberen, en een doos eieren, een plak feta en een bos zanderige discosnijbiet in huis halen.

En dan kun je best een lekker flappie bakken in je goedbedoelende tefalpan. Maar het smaakt toch anders.

Dat komt door 3 dingen.

(1) je weet niet precies wat je eet, dus je mist al snel een paar ingrediënten

(2) je weet niet in welke verhoudingen de eieren, de groente en de andere dittemedatjes erin moeten

(3) en je hebt het recept niet dus je weet niet precies welke handelingen er nodig zijn

Zo is het ook met marketing.

Door te observeren kun je iets wel nadoen. Maar je mist de exacte ingrediënten, de verhoudingen en het recept.

Ik krijg vaak reacties op mijn politiek incorrecte verkoopmails.

Zoals deze van Marc, afgelopen vrijdag:

“Bedankt voor alle inspiratie die je me al jaren bijna dagelijks geeft.”

En Ester, die terugmailde:

“Zalf voor de ziel.”

René, die zei:

“Wat een vette nieuwsbrief weer!”

Ik weet ook dat veel klanten de mails heel precies zitten te lezen. Alsof ze zitten te proeven. Wat heeft hij er nou precies in gedaan?

En ik zie soms lezers die me imiteren, maar dan in hun markt.

Wat prima is, maar soms proberen ze te klinken als Aartjan. En dat komt op hun klanten een beetje potsierlijk over.

Alsof ze een masker hebben gekocht in de feestartikelenwinkel.

Je kan wel een masker opzetten, maar je stem klinkt nog steeds als jouw stem. En je ruikt nog steeds als jezelf.

Frisgewassen, want je bent keurig schoon op jezelf nietwaar? Maar we hebben allemaal ons eigen geurtje.

Dus doe niet alsof je iemand anders bent. Je bent zelf leuk genoeg. Ook al vind je zelf dat het wel meevalt, en ook al kunnen ze jou thuis soms wel schieten.

Klanten vinden jou leuk. Daarom zijn ze klanten.

Dus doe marketing als jezelf, en gebruik de juiste ingrediënten, verhoudingen en recepten.

Wil je weten hoe ik deze mails schrijf, kom dan vrijdagochtend een kijkje in de keuken nemen. Dat kan gewoon online, en je mag graties naar binnen.

Want dan geef ik een online seminar over het schrijven van entertainende e-mails.

Dit is de link om te kunnen kijken, je moet je eerst even aanmelden om te plek te reserveren: https://attendee.gotowebinar.com/register/8203046544757344779

Voorkom dat je omelet aanbrandt of dat er zand tussen je tanden komt van die verdomde snijbiet. Tot vrijdag.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: