Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

6 omzetkillers waardoor online trainingen voor peanuts verkocht worden

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren stond ik bij de bakker om de hoek een warm saucijzenbroodje af te rekenen voor de lunch, toen ik ergens in de winkel een bezorgde stem hoorde.

‘Wat is er met dit brood?’

Een dame met wit haar en een wandelstok hield met bevende hand een halfje grof volkeuren omhoog.

‘Er zit een gat in!’

Ik zag dat er inderdaad een hol met de doorsnede van een pingpongbal in zat. Het winkelmeisje liep naar haar toe en wimpelde luchtig met haar hand. Ze zei: ‘O, er heeft gewoon een luchtbel in het deeg gezeten. ‘

De oude dame was er niet gerust op.

‘Ik vraag het omdat ik vroeger bij de bakker aan de Regentesselaan weleens een brood heb gekocht met ook zo’n gat erin. En toen kwam ik thuis en bleek er een dode muis in mijn brood te zitten.’

Klanten kunnen twijfels hebben over je product waar je zelf geen weet van hebt. Die hebben dingen meegemaakt waar jij niet bij was.

En daarom aarzelen ze.

Hoe langer je een bedrijf hebt, hoe beter je weet over welke dingen ze allemaal vallen.

Als het goed is heb je daar een lijstje van zodat je de geheide twijfelpunten altijd even kunt langslopen als je een pagina schrijft.

Stel dat je bijvoorbeeld een pagina op je website zet over een nieuwe online training die je gaat verkopen.

Weet dan wat de twijfelpunten zijn van je potentiële deelnemers, en neem die een voor een weg in de tekst. Door je klanten diep gerust te stellen.

Dat winkelmeisje is het niet gelukt om de oude dame gerust te stellen. Gelukkig lagen er nog zat andere brooien in de bakkerswinkel, dus ze heeft gewoon een ander hallefie gepakt.

Maar van jouw online training is er maar één. Prik dus in je salestekst alle twijfels geduldig door, alsof het blaren zijn op de poezelige voetjes van je klanten.

Als jij alle blaren hebt behandeld, pas dan kan je klant pijnloos doorlopen, op Aanmelden klikken en een iDEAL-betaling doen.

Als je dit vergeet te doen, dan worden die twijfels omzetkillers en is het veel lastiger om je online trainingen in grote aantallen te verkopen.

Deze week geef ik met Hemelvaart een online seminar waarin ik je laat zien wat de 6 omzetkillers zijn waardoor online trainingen meestal voor peanuts verkocht worden.

Want de markt is de afgelopen jaren verslechterd door de opkomst van internationale trainingsplatformen zoals omzetverpester Udemy: de Uber van de trainingswereld.

Eigenlijk nog veel erger dan wat Uber de taxichauffeurs heeft aangedaan. Een echte taxi is misschien 25% duurder dan een oeber, maar online trainingen kosten op Udemy maar 2 tientjes.

Als je trainingen op Udemy gaat zetten, dan kun je als expert geen droog brood verdienen aan het online verkopen van je expertise.

En dan hebben we het nog niet eens over YouTube, waar honderdduizenden experts allemaal tutorials hebben geupload die iedereen gratis kan bekijken.

De laatste 6 jaar zijn de prijzen van mijn eigen online trainingen juist alleen maar omhoog gegaan, dwars tegen de markttrend in.

Als je wilt weten hoe je hooggeprijsde online trainingen verkoopt, meld je dan aan voor mijn online seminar: ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Dit is de link om je aan te melden, het is natuurlijk een online sessie die je gewoon in je pyama op je laptop bekijkt: https://aartjanvanerkel.lpages.co/hoe-je-online-trainingen-verkoopt-onbeperkte-aantallen-21-of-22-mei/

Spreek je dan.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: