Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
De mailinglijst van Donald Trump is een soort Disneyland voor iedereen die een fascinatie heeft voor politiek incorrecte e-mailmarketing.
Hij mailt me al jaren elke dag.
Nu het campagne-jaar is aangebroken, ligt er zelfs meerdere keren per dag een dampende oranje bolus van The Donald op de elektrische deurmat.
Een van de meest verbazingwekkende berichten kreeg ik 2 dagen geleden.
[Onderwerp:] Get Your Trump Coloring Book
De mail begon zo:
“Have you seen our new product? For the first time EVER, we have launched Official Trump Coloring Books.”
Het is geen grap, dit is bloedserieus. Deze POTUS maakt namelijk nooit grappen, in tegenstelling tot zijn voorganger.
Zijn campagneteam heeft daadwerkelijk kleurboeken laten drukken.
Op de voorkant van het kleurboek zien we een afbeelding van Donald die als een superman omhoog vliegt hemelwaarts, met gebalde vuist en wapperende rode stropdas tussen de wolkenkrabbers van New York City.
De ondertitel van dit juweeltje van politieke propaganda is:
“The Official Trump Coloring Book contains 16 artistic depictions of our great leader and is perfect for both adults and youths.”
Op een van de kleurplaten zien we Commander In Chief Donald trots kijken naar een militaire parade terwijl boven zijn hoofd een formatie straaljagers komt overvliegen.
Nogmaals, ik zweer dat ik dit niet verzin.
Het is alsof de propagandaminister van Trump heeft gebeld met zijn collega in Noord-Korea toen ze even geen ideeën meer hadden voor nieuwe artikelen in de webshop, nadat ze eerder al de Trump Straws (van die lekkere ouderwetse dikke plastic rietjes voor in de plasticsoep) en rompertjes met opdruk “I Cry Less Than a Democrat” hadden laten maken.
Als je niet gelooft dat deze artikelen echt bestaan, go check the Trump Store. Ik wacht wel even.
Enniewees. The Donald roept allerlei emoties op. Misschien voel je zelf op dit moment ook wel een emotioneel kriebeltje in je buik over zoveel provocatie en politieke incorrectheid.
En het zou jammer zijn als je daardoor je ogen sluit voor de lessen die je hier kunt leren.
Ho ho ho, nu geen briesende reply sturen zoals sommige mensen de vorige keer deden toen ik de euvele moed had om iets over de poezengrijper van Washington te schrijven.
Ik zou zelf nooit oranje gestemd hebben en ik heb een totaal andere politieke kleur maar daar gaat het natuurlijk niet om, grote smurf.
Als je een serieuze student bent van marketing dan raad ik je zelfs aan om vandaag nog een minidonatie te doen aan zowel Trump als Biden, zodat je op hun mailinglijst komt en op de eerste rij zit voor de grote showdown van nu tot en met november.
Ik zit al in mijn handen te wrijven, want de strijd is begin dit jaar al losgebarsten.
De les die je elke dag weer kunt leren van de Amerikaanse presidentskandidaten is: kies een hele duidelijke doelgroep en ga all in.
Maakt niet uit wat je verkoopt. Of je nou in de wildstromende rivier van de politiek aan het varen bent, of in de bedaarde wateren van de trainings- en coachingswereld.
Wees de grote leider van je klanten.
Positioneer jezelf als de beste kandidaat om jouw ideale klanten te gaan helpen, en snuggel zo dicht mogelijk tegen jouw mensen aan om een superwarme relatie met ze te creëren.
Net als in een liefdesrelatie zijn er natuurlijk ups en downs, aantrekking en afstoting, maar uiteindelijk weten ze precies wat ze aan je hebben en dat schept een band voor het leven.
Als je een expert bent en je gaat een online training verkopen, gebruik dit dan ook. Kies een hele duidelijke doelgroep en ga all in.
Wil je meer tips over het lanceren en verkopen van online trainingen en heb je toevallig met Hemelvaart weinig te doen: ik geef een online seminar met de titel ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.
Daarin deel ik mijn beste tips uit de afgelopen 6 jaar, waarin ik duizenden online trainingen heb verkocht voor bedragen tussen de 800 en 2.500 euro per deelnemer.
Om dat in perspectief te plaatsen: de meeste online trainingen gaan nu voor een paar tientjes doordat die markt in de afgelopen paar jaar is veranderd van een rustige rivier in een wildstromende white water kajakbaan waarin whizzkids je links en rechts inhalen als je niet weet wat je doet.
Wil je mijn formules om zelfs middenin een prijzenoorlog je expertise te verkopen voor de hoogste bedragen van allemaal, kijk dan naar mijn online seminar.
De link om je kostenloos aan te melden is https://aartjanvanerkel.lpages.co/hoe-je-online-trainingen-verkoopt-onbeperkte-aantallen-21-of-22-mei
Dringend verzoek: meld je alléén aan als je zeker weet dat je tijd hebt van 10 tot 12 uur, want de vorige keer had ik meer aanmeldingen dan plaatsen.
Uiteraard zijn we lockdown-proof: je kijkt gewoon op je laptop via internet.
Spreek je dan.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl