Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom de waarde van een online training veel hoger is dan de waarde van een live training

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een chicdefriemel restaurant in Zeist waar wij wonen, bezorgt nu aan huis.

Je kunt de signatuurgerechten van de chef nu online bestellen: gepocheerde zeewatergarnalen, huisgemaakt Reypenaerbrood, een runderbrisket en een kaasplateau.

Dan komt het op de brommer naar je toe in bakjes waar normaal de witte lijst van de afhaalsienees in zit.

Je moet dan aan je bloedeigen keukentafel snel de couverts indekken – en als je kritisch kijkt dan blijkt er van sommige borden een scherfje af te zijn en zitten er vlekjes van de vaatwasser op je bestek.

Je wederhelft schuift op crocs aan tafel, en je doet net alsof je samen sjiek zit te dineren.

Even de wijn inschenken want je had nog een mooie fles rood staan, alleen is die helaas wel kelderkoud omdat je hem gadverdoeme te laat uit de trapkast hebt gehaald.

Hoe lekker is het als iemand je jas aanneemt als je een restaurant inloopt.

Als je in je gestreken overhemd en je beste colbert gaat zitten aan een tafel met kaarslicht en iemand geruisloos je stoel voor je aanschuift.

Als je thuis de deur achter je hebt kunnen dichtgooien zodat je een avondje vrij bent van je ruziënde pubers, de kruimels op het aanrecht en de ruftende hond.

Als je binnenloopt op een dik tapijt en je hoort het tinkelen van zilver bestek en kristallen wijnglazen.

Als je aan een andere tafel een tinderende collega spot die alweer een nieuwe date zit te winen en dinen.

Live uit eten gaan is een veel rijkere ervaring dan thuisbezorgd punt nl.

Maar dat geldt niet voor alle live ervaringen die nu off limits zijn.

Zoals live trainingen volgen. In een zaaltje met een trainer vlees en bloed die de hele dag beschikbaar is.

Dat lijkt ook een stuk waardevoller dan een online training waarbij je inlogt en thuis op je toffels naar een stel video’s zit te kijken.

Maar als je erover nadenkt, hebben live trainingen toch wel wat nadelen.

Je deelnemers moeten de file in sochtends. Op tijd. Gekleed in kledingstukken zonder vlekken, kattenharen of babyspuugvlekken op de rug, aka de ouderschouder.

Aangekomen moeten ze de hele dag communiceren met volslagen onbekenden. Voor de introverte medemens is dit net zoiets als nagels uittrekken.

Wie precies op die dag saggerijnig is – autopech, gekibbeld met de partner of het is die tijd van de maand – is niet lekker scherp.

Alle deelnemers kunnen alléén maar op die dag vragen stellen. Ze hebben alléén maar op die dag contact met de trainer. En ze verdiepen zich alléén maar op die dag in het onderwerp.

Bij een goeie online training hebben deelnemers een aantal maanden lang de mogelijkheid om vragen te stellen. Ze houden een aantal maanden lang contact met jou als trainer. En ze verdiepen zich een aantal maanden lang in het onderwerp.

Plus dat ze op allerlei verschillende manieren geprikkeld en geactiveerd worden, en niet alleen maar door een knakker met een beamer en een paar oefeningen op de dag zelf.

Als je inzoomt, is de waarde van een online training veel hoger dan de waarde van een live training.

Elk voordeel van live trainingen wordt getopt door online. Een online training is hands down de ervaring met het meeste leereffect, op een veel langere termijn.

Maar als je kijkt wat er op de markt van online trainingen gebeurt, is dat: een prijzenslag.

Live trainingen worden straks na de lockdown gewoon weer voor honderden of duizenden euro’s verkocht.

En online trainingen zijn zelfs tijdens de lockdown te krijgen voor een paar tientjes.

Dat komt doordat de meeste online trainingen aan de onderkant van de markt worden aangeboden.

Als je zelf ook een online training wilt lanceren, beslis dan nu of je daaraan gaat meedoen.

Beslis dan wat jouw expertise waard is, en wat je ervoor wilt hebben.

Ben je tevreden met peanuts of denk je toch dat er niet meer inzit, doe dan lekker wat andere online trainers doen. Ga lekker aan de onderkant van de markt verkopen.

Maar als je weigert om je kennis te grabbel te gooien, dan is er een andere mogelijkheid.

Ik verkoop zelf al jaren online trainingen aan de bovenkant van mijn markt, voor bedragen die veel hoger zijn per deelnemer.

Want ik zie online trainingen als een veel waardevoller expertise-product dan live trainingen. En dus moeten deelnemers er ook de hoofdprijs voor betalen.

Hoe je hooggeprijsde online trainingen verkoopt, laat ik deze week zien in een online seminar dat je gratis kunt bekijken.

Daarin vertel ik onder andere wat de 6 oorzaken zijn dat online trainingen verkocht worden voor peanuts, en hoe jij er wél hoge prijzen voor kunt krijgen.

Door het grote aantal aanmeldingen vorige keer, geef ik hetzelfde seminar nu 2 keer.

Kies maar of je hem op donderdagochtend of op vrijdagochtend wilt bekijken, dit is de aanmeldpagina: https://aartjanvanerkel.lpages.co/hoe-je-online-trainingen-verkoopt-onbeperkte-aantallen-21-of-22-mei/

Spreek je dan.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast