Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Auteursmop, ken je deze al?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Geen Belgenmop, maar een auteursmop vandaag.

Ken je deze al?

Wat moet je zeggen als je de auteur van een zakelijk boek in één keer stil wilt krijgen?

“Welk verdienmodel heb je bedacht voor je boek?”

Als je dat ene vraagje stelt, zwijgt zelfs de grootste spraakwaterval. Probeer maar.

Want de meeste ondernemers die een zakelijk boek schrijven, bedenken niet hoe ze nou precies geld gaan verdienen met dat boek.

Nou gewoon, met boekverkoop toch?

Nee boekenwurm, je krijgt als je goed onderhandelt anderhalve euro royalty per boek. En de eerste druk van je boek is bij beginnende auteurs vaak 1.000 boeken.

Aan de eerste druk verdien je dus max 1.500 euro.

Nou gewoon, lezers van mijn boek worden daarna klanten toch?

Een paar procent wel, maar de meesten dus niet.

Dat kan uit als je gemiddelde omzet per klant tienduizenden of honderdduizenden euro’s is. Of als je windmolenparken verkoopt op de Noordzee voor tientallen miljoenen.

Als je dan in het wildeweg een boek schrijft en daar een paar klanten aan overhoudt, dan verdien je de tijd die je erin steekt wel terug.

Maar niet als je gemiddeld een paar duizend euro verdient aan een klant.

Om dik geld te verdienen aan een boek, heb je ten eerste een goed verkopend boek nodig.

Dat als een lopend vuurtje gaat. Dat niet na een paar maanden alweer vergeten is, maar jarenlang goed blijft verkopen.

En ten tweede heb je een verdienmodel nodig.

Want heb je al bedacht dat je boek straks verkocht wordt door anderen?

Door bol, door Managementboek, door boekhandels.

Lezers kopen het boek niet bij jou, en jij krijgt dus ook niet de contactgegevens van je lezers.

Dus hoe ga je dan nog iets anders aan ze verkopen? Want je kunt op geen enkele manier contact met ze opnemen.

Dat is iets waardoor ik mijn haren uit mijn hoofd trok nadat mijn eerste boek 13.000 keer verkocht werd, maar ik geen 13.000 e-mailadressen kreeg daardoor.

Waarom had ik dat van tevoren niet bedacht? Ik baalde verschrikkelijk.

Het e-mailadres krijgen van je lezers geeft je de grootste kans om een relatie uit te bouwen en nog veel meer aan ze te verkopen.

De meeste van de klanten die nu meerdere online trainingen bij me hebben gekocht, hebben eerst mijn boek gelezen.

Mijn tweede boek, waarbij ik wél had nagedacht over het oogsten van e-mailadressen. En over het geld verdienen aan mijn boek, direct nadat mensen het hadden gekocht.

Ik heb bijvoorbeeld een manier gevonden om zelf boeken te verkopen zonder dat je ze hoeft te versturen.

Waardoor je dus de contactgegevens van je lezers krijgt, zonder dat je kantoor tot aan het plafond volgebouwd hoeft te zijn met bubbelplastic-enveloppen en rolletjes postzegels.

Bij de Nummer 1 Deal voor BusinessBoek Bestseller die vanmiddag om 17.00 uur afloopt, krijg je een bonus waarin ik uitleg hoe ik dat doe.

Je krijgt namelijk een bonusvideo waarin ik precies laat zien hoe ik zelf boeken verkoop zonder ze te versturen, en 5 lucratieve verdienmodellen waarmee je duizenden tot tienduizenden euro’s per verkocht boek kunt verdienen.

De manier waarop ik dit zelf doe laat ik natuurlijk ook zien, want ik heb destijds een list bedacht die nog nooit een auteur in Nederland had gebruikt terwijl het doodsimpel bleek te zijn.

Daardoor verkoop ik nog steeds dagelijks boeken zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Volledig op de automatische piloot. Door een paar simpele pagina’s op mijn website te zetten.

De deadline om 50% te besparen op BusinessBoek Bestseller is vanmiddag 17.00 uur.

De tijdelijke pagina die straks offline gaat is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-elke-wiss/

Je krijgt daar toegang tot een online training die ik speciaal heb gemaakt voor ondernemers die van plan zijn om ooit een zakelijk boek uit te brengen, met als doel om daar hun business door te laten groeien.

De bonusvideo met de 5 verdienmodellen vervalt ook om 17.00 uur.

Aartjan van Erkel

PS

De reden dat ik een Nummer 1 Deal heb gestart is dat mijn deelnemer Elke Wiss vorige maand op nummer 1 stond bij Managementboek met haar boek ‘Socrates op sneakers’. Zij is inmiddels de 5e deelnemer die op 1 is gekomen en daar de credits voor geeft aan BusinessBoek Bestseller.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: